Volgers

zaterdag 24 maart 2018

zaterdag


Het is nog altijd niet echt lekker lenteweer, maar vooruit, het is droog en vandaag was het ook best zacht. Dochter en ik proberen elke dag een wandeling te maken. Vanmiddag liepen we lekker door het bos en langs de heide en een ven. Het is allemaal nog erg kaal, alhoewel je al wel dikke knoppen ziet aan bomen en struiken. Wat zal dat de komende weken een explosie geven, als het zachter weer wordt.

Zoals ik al schreef, vandaag eens de mand met wit/ecru garen gepakt, en uitgesorteerd.
Ik heb 11 van deze bollen
Die bewaar ik voorlopig nog maar voor een groter project.
En deze 4 bolletjes lijken me leuk om te gebruiken voor sneeuwpopjes of zoiets:
Ik heb nog 1 knot witte katoen
en anderhalve bol Phildar lambswool
Maar dat wil ik nu allemaal niet gaan gebruiken. Ik wil een kussenhoes haken, met restjes garen. En dan voor elk ander garen weer een andere steek gebruiken.
Vanavond maar eens het haakboek met allerlei verschillende haaksteken erbij pakken, eens zien of ik er iets van kan maken.
Restjes garen heb ik ook even gesorteerd. In ecru/beige:
Ik denk dat ik die ga gebruiken. Maar er zijn ook nog echt witte restjes:
Niet genoeg voor een kussenhoes, dat zou ik dan moeten combineren met andere kleurtjes.

Iedereen een fijne zaterdagavond gewenst!

4 opmerkingen:

  1. Je zit altijd vol leuke plannetjes! En wat heerlijk om zo uit je voorraad te kunnen pakken. Fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik heb altijd meer plannetjes dan tijd om ze allemaal uit te voeren! Jij ook een fijn weekend gewenst, doe rustig aan met je rug!

      Verwijderen
  2. heerlijk om weer iets nieuws te beginnen!! ik vind iets leuks en moois met kleine restjes maken ook het leukst !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gek is dat, ik vind werken met restjes misschien wel het allerleukste. Morgen wordt het nieuwe maandthema bekend gemaakt voor de RestEndGruppe op Ravelry, dan wordt bekend gemaakt met welke kleur restjes we in april een paar sokken gaan breien. Kijk er al weer naar uit!

      Verwijderen