Volgers

zondag 25 maart 2018

wintersetje

Zo, mijn wintersetje was afgelopen week ook klaar. De sjaal heb ik gebreid op een rondbreinaald, en uiteindelijk het begin en einde aan elkaar genaaid. Zo krijg je een loop.

Hopelijk kan ik ze voorlopig in de kast laten liggen, iedereen is wel toe aan een beetje lekker voorjaarsweer.
Bij het breien van de loop heb ik berekend hoeveel gram ik nog had van de 3 verschillende garens, en hoe breed ik de strepen moest maken, om ongeveer uit te komen met de garens.
Nou, dat is aardig gelukt! De bonte Schachenmayr Regia is helemaal op, de ecru Zareska Maris is ook helemaal op, en dit hele kleine beetje blauwe Drops Fabel is alles wat er nog over is:
Ik heb er mijn duim bij gehouden, zodat jullie een idee krijgen hoe weinig het is, het is niet eens te wegen!
Kijk, dat is nog eens leuk, een fijn wintersetje erbij en geen restjes overgehouden!

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige set heb je gemaakt, ik vind de kleuren heel mooi passend bij elkaar. En alvast klaar voor de volgende herfst en winter. Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja, op de bol twijfelde ik er nog over, maar eenmaal aan het breien zag ik dat de kleuren echt wel goed bij elkaar passen.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige set heb je er van gemaakt, mijn complimenten!
    Nagenoeg geen garen over, goed gedaan hoor.
    Ik hoop alleen dat je ze voorlopig niet nodig hebt.....
    Groet Roswita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik hoop ook dat dit setje minstens een half jaar in de kast kan blijven liggen!

      Verwijderen
  3. prachtige set is het geworden!!! en ja ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben... maar pas aan het eind van dit jaar! en ook ik vind het altijd spannend of ik uitkom met garens.. dat heb je kanp gedaan dat je alleen maar een draadje van ongeveer een meter overhoudt!! ( ik knoop deze draadjes aan elkaar en haak ze tot knuffels, knoopjes gewoon aan de binnenkant laten zitten, merk je niks van !

    BeantwoordenVerwijderen