Volgers

zondag 18 maart 2018

wantschoenen

Lieve mensen,

Gisterenavond breide ik de flapjes voor de wantschoenen.
Vanmorgen naaide ik ze vast en maakte ik er foto's van.
Zo zien ze er uit als ik de flappen over de vingers heb getrokken.
En zo als ik de flappen open heb geslagen.
Lastig, om een foto te maken van je eigen hand!
Ik ga de wantschoenen nog wel blocken, de randen van zowel de handschoen als de flap krullen wat om, dus dat moet even "geplet" worden.

Ik kreeg deze week een aantal keren de vraag of ik het patroon voor deze wantschoenen wilde delen.
Het patroon is van Drops garens, en is te vinden op hun website: www.garnstudio.com
Je klikt dan eerst de taal aan, en dan kun je het nummer van het patroon in de zoekbalk intypen:
165-26.
Of je klikt op deze link: hier

De patronen van Drops zijn allemaal gratis. Zoals je kunt zien staan er meer dan 7800 gratis Nederlandstalige patronen op deze site!

Als je wilt zien want anderen maakten met ditzelfde patroon, kun je terecht op Ravelry.com.
Ben je daar nog geen lid? Je kunt heel eenvoudig je aanmelden, je krijgt geen spam, geen mails, helemaal niets van dat alles, je krijgt alleen toegang tot een wereld vol handwerkende mensen, die ieder op hun eigen pagina laten zien wat ze breien (hand en/of machine), haken, weven, spinnen.
Maar pas op, het is verslavend! Ik kan soms "even" op zoek gaan naar iets op Ravelry, en dan zit ik 2 uur later nog steeds rond te kijken! Gebeurde me gisterenavond ook weer. Er staan heel veel patronen op, waarvan een deel gratis.
De link naar de wantschoenen op Ravelry is: hier

Ik wens jullie veel plezier op beide sites!

Vandaag hebben we lekker niets op het programma staan. Vanmiddag waarschijnlijk lekker even een boswandeling gaan maken. Het is hier opnieuw zonnig, maar met een straffe wind. In het bos loop je dan lekker beschut. In tegenstelling tot andere delen van het land, is hier geen sneeuwvlokje gevallen dit weekend.
En vanavond ga ik lekker een sjaal breien, met het garen wat ik nog over heb van de baret en wantschoenen.
Ik heb nog over: 13 gram ecru, 42 gram gemeleerd en 10 gram blauw, maar van die blauwe Fabel heb ik nog een hele nieuwe bol liggen. Dus daar moet toch een fijne sjaal van te breien zijn.

Fijne dag allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Hallo Anja,
    Wat zijn ze ook weer prachtig geworden, leuk setje heb je al.
    Succes nog met je sjaal!
    Groet Roswita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Roswita, ik zit nu aan de sjaal te breien, wordt een fijn, warm setje.

      Verwijderen
  2. ben toch ook van plan dit eens te maken .. zal voor dit seizoen te laat zijn... maar het kan maar vast klaar liggen !!! mijn fleecehandschoenen zijn versleten!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, vandaag was het anders nog koud genoeg hoor! Maar je hebt lekker alle tijd om voor de volgende winter het klaar te maken.

      Verwijderen
  3. Great gloves they look warm and cosy. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou graag zo'n 'wantschoenen' maken, maar dan gewoon in één effen kleur. Kun je mij helpen hoe ik er mee verder ga?

    BeantwoordenVerwijderen