Volgers

dinsdag 6 maart 2018

ik kreeg post!!!!

Ik vind het erg leuk om blogs te lezen. Een blog wat ik met veel plezier volg (en hier in de rechter zijlijn dus ook te vinden is) is het blog van Marthy.

Laatst was ze aan het opruimen geweest, en ze kwam wat spulletjes tegen, die ze weg wilde doen.
Ze zou ze naar de kringloop brengen, tenzij er misschien een lezer was die er wel interesse voor had.
Kijk nou, dit was 1 van de foto's die ze toonde.
Wow, allemaal gehaakte kleedjes en een gehaakt kastrandje!
Eerst twijfelde ik nog, ik ben niet van de heb-heb en als er iets wordt weggegeven, denk ik altijd dat iemand anders er misschien nog wel meer aan heeft/gelukkiger van wordt dan ik.
Maar niemand reageerde op deze kleedjes.
Dus toen toch maar een reactie geplaatst, als er verder niemand belang bij had, nou dan ik graag!
En ja hoor, Marthy nam contact met me op, vroeg mijn adres, en ze zou ze opsturen.

En wat denken jullie dat de postbode zojuist bracht? Yep, deze envelop:
Alleen al van zo'm envelop, dichtgeplakt met een allerschattigst randje, word ik blij.
En van de inhoud, nou mensen, kijk zelf maar hoe fantastisch:





Geweldig toch? Sommige zijn gestijfd, andere niet. Ze zijn allemaal uniek, en wat zitten hier veel uurtjes handwerken in. Ik ben er echt super, superblij mee!

Marthy vroeg wat ik er mee ging doen. Nou, we zitten nu natuurlijk tijdelijk in een klein huisje, maar als we in ons "nieuwe" huisje zitten, krijgen ze (in ieder geval een aantal) een mooi plaatsje in het antieke theekastje dat ik van mijn oma heb ge-erfd.
Wat zullen ze daar in en op prachtig tot hun recht komen!
Maar in ons tijdelijke huisje krijgen ze ook mooie plekjes hoor. Ik heb ze net allemaal al een plekje gegeven, op de eettafel, de salontafel, in de boekenkast, het ziet er gelijk een stuk gezelliger uit hier!

Er zat ook nog een geweldig leuk kastrandje in. We hebben zo'n mooie servieskast met glazen deurtjes, en daar zal deze uiteindelijk een plekje gaan krijgen. Maar nu heb ik er in ons huisje een andere bestemming aan gegeven:
Kwaliteit van de foto is niet best, maar naar het licht een foto nemen is gewoon lastig.
Ik denk dat het toch wel goed te zien is, het randje hangt nu als gordijn-strookje voor het raam naast onze bank. En wat een effect zo'n klein randje dan kan hebben!
Dit is precies hoe dochter en ik ons toekomstige huisje voor ogen zien. Wij houden allebei van een landelijke sfeer, en die kun je in elk huis realiseren. Zelfs een modern appartement is heel sfeervol te maken, door dit soort schattige randjes te gebruiken.
Het lijkt of het zo heeft moeten zijn, het randje heeft precies de juiste afmeting voor dit raam.

Marthy, ik kan je niet uitleggen hoe ontzettend blij ik ben met deze schat, die jij mij zomaar toestuurde. Het wordt gekoesterd, ik zal met liefde voor de kleedjes zorgen, en als ze hun eindbestemming hebben, zal ik ze zeker nog eens laten zien.
Enneh, als je weer in Frankrijk bent, moet je de postbode daar maar in de gaten houden!

4 opmerkingen:

  1. 'Het is beter te geven dan te ontvangen' zei mijn moeder altijd. Geven maakt blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Altijd leuk als je een ander ergens blij mee kan maken wat je zelf niet meer gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Ik had het bericht van Marthy gelezen en zie nu hoe goed ze bij jou terecht zijn gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gezellige en leuke post werd er bezorgd!!
    heerlijk om gelukkig te worden van wat anderen wegdoen!

    BeantwoordenVerwijderen