Volgers

donderdag 8 maart 2018

muts

Het proeflapje dat ik eerder deze week breide voor de muts, ligt hier boven op de bolletjes die ik ga gebruiken voor de muts.
Ik kies er dus voor om toch met 3 kleuren te werken, zoals in het originele patroon ook gebeurt, dan voor 2, zoals bij de KAL wordt genoemd.

Ik zette een begin op:
En verder ben ik ook nog niet gekomen.

Tja, al heb ik een klein huisje om bij te houden, en werk ik maar 3 dagen in de week, dat wil niet zeggen dat ik de helft van de week niets anders doe dan handwerken. Zou het soms wel willen hoor!
Maar deze week vragen ook andere zaken mijn aandacht.
Zoals het opstellen van de jaarrekening voor het bedrijfje van dochter en mij.
Ik zou ook de belastingaangifte moeten invullen, maar ik denk dat ik daar me zondag maar eens mee ga houden. In tegenstelling tot veel mensen vind ik het leuk om te doen, ik houd van cijfertjes, tja, ben niet voor niets opgeleid tot boekhouder.
En dan zijn er nog wat privé-zaken die nogal wat tijd en aandacht vragen.

Het is trouwens wel een wat vreemde KAL waar ik aan mee doe. Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar mijn indruk van de KAL of CAL is, dat iedereen die mee doet, op gezette tijden een deel van het patroon krijgt, en daaraan gaat werken. En dan na een bepaalde tijd (week, 2 weken, maand) krijg je het volgende deel van het patroon.
Maar zo werkt deze KAL dus niet. Iedereen die zich op gaf, kreeg het hele patroon toegestuurd. Afgelopen maandag ging de KAL van start, en ik verwachtte dat iedereen dan aan Clue 1 zou werken. Maar al enkelen zijn Clue 3 aan het breien, en er is zelfs al iemand klaar met Clue 5 (die muts is dus al bijna klaar). Hm, ik begrijp niet zo goed wat daar nu de lol van is.
De eerste KAL waar ik aan mee deed, was afgelopen winter. We breiden een trui, en kregen het hele patroon in 4 delen, steeds met een tussenperiode van 2 weken. En iedereen had dan dus 2 weken om die bepaalde Clue te breien, en erover te schrijven en eventuele vragen te stellen.
Dat vond ik nu juist zo leuk! Iedereen met hetzelfde bezig, iedereen loopt tegen hetzelfde probleem aan, of een deel loopt er tegenaan en een ander deel helpt bij het oplossen van dat probleem.
Maar hier is het een beetje ieder voor zich, en lijkt het eerder een wedstrijd, wie er het eerste klaar is.
Ach, nou ja, ik brei de muts lekker op mijn eigen tempo. Het is een leuk patroon, en waarschijnlijk heb ik pas weer aan het einde van dit jaar een muts nodig, dus ik heb (en neem) alle tijd hiervoor.

3 opmerkingen:

  1. De kleurencombinatie vind ik mooi; voldoende contrast en lekker pittig. Maar idd raar dat je het hele patroon in één keer krijgt...
    Het wordt in elk geval vast een mooie muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het met je eens dat het zo niet echt een kal is.
    Het leuke van een echte Kal is elke week weer uitkijken naar een nieuw stukje.

    Goede keus deze uiteindelijke kleurcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie, ook voor het meedenken eerder toen ik er nog niet uit was welke kleuren het zouden worden. Tja, het is juist zo leuk om gezamenlijk aan stukjes van een KAL te werken, maar gisteren werd de eerste muts al getoond, helemaal klaar! Ach nou ja, het is een mooi patroon en ik ga er lekker op mijn gemak aan breien. Het is namelijk wel een patroon waar je je aandacht goed bij moet houden, dus wat minder geschikt om te breien terwijl we de finale van De Mol vanavond bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen