Volgers

donderdag 29 maart 2018

dank jullie wel!

Dank jullie wel, voor de lieve reacties die ik kreeg op mijn berichtje van gisteren!
Zo ontzettend lief vind ik dat.
Ik heb uiteindelijk niets meer gehoord van mijn collega, dus het zal wel goed gegaan zijn....
Tja, ik weet wel dat jullie allemaal gelijk hebben, dat ik aan mijn eigen gezondheid moet denken.
Maar feit is dat ik zo niet in elkaar zit.
Toen bij mijn man werd vastgesteld dat hij NPS heeft (Narcistisch Persoonlijkheids Stoornis) draaide hij de boel om. Volgens hem leed niet hij maar ik daaraan, en hij eiste van mij dat ik me zou laten testen en (als ik NPS zou hebben) me zou laten behandelen.
En ik heb me dus laten testen, waar uit kwam dat ik alles behalve NPS heb, maar dat ik wel iets mankeer: ik ben te lief voor anderen, ten koste van mijzelf.
Ach, je hebt het niet voor het kiezen maar ik ben toch blij dat ik dit "foutje" in me heb in plaats van NPS.

Nu vragen jullie je vast af, wat er op de foto's staat.
Nou, die streng bovenaan, dat is 100 gram Traumsterne, van Wollträume, 75% scheerwol en 25% polyamide, looplengte 420 meter, naalddikte 2-3 en wasbaar op 30 graden (maar ik zou het toch liever op de hand wassen).
Ik won deze streng wol, samen met nog een andere streng, al in begin 2016!
Elke maand vertel ik jullie hier wat het thema is voor de sokken van de maand op de RestEndGruppe op Ravelry. En iedereen die daar aan mee doet en in die maand een foto plaatst van de resten en de sokken, maakt kans op de prijs die die maand wordt weggegeven. En ik mocht dus begin 2016 winnen.

De beide strengen zijn eigenlijk sokkenwol, maar daar vind ik het veel te mooi voor.
Van de andere streng breide ik al een zomertopje, maar deze streng lag nog steeds te wachten. Nou ja, ik had er wel al ooit een bol van gemaakt, maar daar bleef het bij.

Gisteren had ik dus wat tijd over haha (het regende de hele middag en avond zo hard dat we ook maar hebben afgezien van onze dagelijkse wandeling) en ik keek eens op mijn gemakje rond op Ravelry.
En toen kwam ik deze tegen:

En dat leek me het perfecte patroon voor de Traumsterne. Het patroon is ook nog eens gratis te downloaden. Dat deed ik gisteren gelijk, en 's avonds maakte ik een beginnetje.
Nou, dat viel behoorlijk tegen!
Het begint heel grappig, 3 steken opzetten, 7 naalden breien, en dan een slag draaien, daar steken opnemen en breien, en dan opnieuw een slag draaien en breien.
Vervolgens zijn het steeds 4 naalden die je herhaalt. Met rechte steken, averechte steken, steek-overzetten-naar-andere-naald-en-draad-omslaan, en yo (draad over de naald slaan) is het geen saai maar ook geen ingewikkeld werkje.
Maar dan krijg je steeds 2 naalden waar ik even moeite mee had.
Eigenlijk heel simpel, *1 re, 3 x draad om naald slaan, 2 recht samenbreien, 3 x omslaan* en dan van * naar * herhalen.
Maar de volgende naald moet je dan steeds 2 steken laten vallen en dan 2 steken averecht breien.
En daar ging er steeds iets mis, ik weet niet eens hoe. Ergens kwam dan steeds 1 van die 2 samengebreide steken los en roets, een heleboel gevallen steken moeten weer opgehaald worden.

Nou goed, jullie zien het, ik ben toch best al wel een eindje gekomen.
Ik denk dat de sjaal uiteindelijk groter gaat worden dan het voorbeeld, want er zitten nog wel heel veel meters op de bol.
We zullen het zien!

Vandaag heb ik alle boodschapjes in huis gehaald, morgen nog een dagje werken, en dan 2 dagen vrij.
Maandag (2e Paasdag) werk ik, dus geen lang vrij weekend voor mij, maar ik heb nu lekker 2 dagen vrij en na morgen weer 2 dagen vrij, dus mij hoor je niet klagen!

Ik wil iedereen alvast een fijn Paasweekend wensen! Hopelijk werkt het weer een beetje mee, zodat iedereen even lekker naar buiten kan. En anders heel veel binnen plezier gewenst!

4 opmerkingen:

  1. Eerst maar eens even terug gelezen, want ik had wat gemist... Gelukkig had je goed advies gekregen. Iemand helpen is goed, maar niet ten koste van alles. Goed je grenzen bewaken hoor. Een volgende keer moet je het gewoon van tevoren bespreken. Of misschien wel sowieso, dat geeft meteen ook meer begrip.
    Ja, sokkenwol is vaak prachtig en om dat dan zomaar aan je voetjes te hebben en onder je broekspijpen te verstoppen ...
    Wel een hele uitdaging die sjaal geloof ik!
    Succes en ik heb er wel vertrouwen in hoor.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve woorden! Net wat je zegt, sommige sokkenwol is gewoon te mooi om te verstoppen onder broekspijpen en in schoenen. Het begin was inderdaad een uitdaging, maar nu gaat het me al een stuk gemakkelijker af.
      Hoe gaat het met jou? Je rug alweer hersteld, of heb je er nog last van? Ik wens je alvast een heel fijn Paasweekend!

      Verwijderen
  2. heb zelfs een assertiviteits cursus moeten volgen... maar dat hielp niks.. ahhaha.. zit nu eenmaal in je karakter.. dus alleen accepteren helpt. en inderdaad liever een jezelf wegcijferend karakter dan zoiets wat je man heeft, lijkt me niet makkelijk om mee samen te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is iets wat bij mij ook altijd al uit testen kwam, ik moet wat assertiever zijn. Ach, ik ben tevreden met hoe ik in elkaar zit, inderdaad, wat mijn man heeft is zeer lastig om mee samen te wonen. En uiteindelijk nu niet meer vol te houden, dus heb ik echtscheiding aangevraagd (na ruim 26 jaar huwelijk). En hij probeert dat zo moeilijk mogelijk te maken voor me, dus ik zit nu min of meer continu in een assertiviteitstraining! (gelukkig heb ik daarbij veel steun van mijn dochter, die wel mijn karakter heeft, maar die ik heel bewust geleerd heb om voor zichzelf op te komen).

      Verwijderen