Volgers

donderdag 22 maart 2018

bonus zorgverzekering


Eind 2016 stapte ik over van zorgverzekeraar. Ik ging naar Anderzorg toe.
Door dit te doen via de link op iemands blog, kreeg ik 40 euro welkomstbonus.
En als er 3 mensen via dat blog overstapten, kreeg de blogger zelf ook nog eens 40 euro.

Ik was het afgelopen zeer tevreden over Anderzorg. Een duidelijke site, makkelijk declareren, vlotte uitbetaling. Ik maakte ook gebruik van gespreide betaling van het eigen risico van € 385,00.
Dat betekent dat er 10 maanden lang elke maand € 38,50 van je bankrekening wordt afgeschreven via automatische incasso. Na afloop van het jaar wordt er gekeken wat je werkelijk had moeten betalen aan eigen risico, en als dat minder is dan die 385 euro, krijg je de rest terugbetaald.
Daarvoor betaalde ik altijd gewoon het eigen risico als er zich een rekening aandiende, maar dat was de ene maand niets, en de andere maand opeens een flink bedrag. Bij mijn man was het gewoon gelijk in januari 385 euro betalen. Het beviel me goed, dat gespreid betalen.
Ik heb laatst eens gekeken wat mijn werkelijke kosten zijn geweest. En ik krijg een flink bedrag terug, zo'n 220 euro! Dat is natuurlijk een mooie meevaller.
Dat krijg ik ergens in april terug betaald. Heeft er mee te maken dat zorgverleners natuurlijk nog een rekening kunnen indienen over 2017, en daarvan eventueel een deel uit het eigen risico moet worden betaald.

Omdat ik zo ontzettend tevreden ben over Anderzorg, schreef ik ergens eind 2017 er een blog over.
Met daarbij een link die mensen konden gebruiken, om ook over te stappen naar Anderzorg, en op hun beurt ook weer 40 euro korting te krijgen.
Vandaag kreeg ik bericht dat er uiteindelijk 5 mensen via mijn link zijn overgestapt, en gebleven (je kunt tenslotte nog weer overstappen in januari). Ik kreeg van Anderzorg voor elk van hen een mailtje, waarin staat dat zij hun 40 euro bonus binnenkort ontvangen. Leuk!
Ik hoop dat jullie alle 5 net zo tevreden zullen zijn over Anderzorg als ik!

Ik kon voor die overstap-link kiezen tussen de nieuwe verzekerden 40 euro bonus of zij 20 euro en ik 20 euro bonus. Maar omdat ik het zelf vorig jaar zo leuk vond om 40 euro welkomstbonus te ontvangen, gunde ik dat hen ook. Dat betekent dat Anderzorg binnenkort 200 euro gaat uitkeren aan deze nieuwe verzekerden.
En ook nog 40 euro aan mij. Want per 3 personen die zich via mijn link aanmelden, krijg ik een beloning voor de moeite van 40 euro. Haha, jammer dat het er geen 6 waren, dan had ik 80 euro beloning ontvangen. Maar met die 40 euro ben ik ook blij hoor. Ik vind het gewoon een leuk gebaar van Anderzorg.
De komende 2 maanden wordt op mijn bankrekening dus lekker wat extra geld bijgeschreven.
De 40 euro bonus en 220 euro eigen risico in april, en dan in mei mijn vakantiegeld.
Fijn, dat schrijf ik allemaal direct na binnenkomst over naar mijn spaarrekening.
Ik vind het belangrijk om een redelijke buffer te hebben, om (on)verwachte kosten op te vangen.
Rekeningen die eens per jaar betaald moeten worden, en spullen die kapot gaan en vervangen of gerepareerd moeten worden, daar wil ik graag een buffer voor hebben.

Ik wil altijd precies weten hoe ik er financieel voor sta. En nu is dat allemaal wat minder overzichtelijk, door alle perikelen rondom de scheiding. Dus voor mijn gevoel is die buffer nu nog wat harder nodig. En als alles heel blijft en niets hoeft te worden gerepareerd of vervangen, dan bouw ik zo een fijn potje op voor als dochter en ik kunnen verhuizen naar een eigen huisje, daar zitten altijd genoeg kosten aan.

4 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Ik ben één van de personen die via jouw link overgestapt is en ontvang binnenkort de bonus van 40 euro.
    Bedankt hiervoor,
    Mvg,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je reageert! Nou, graag gedaan hoor, ik vind het leuk dat maar liefst 5 mensen ieder 40 euro terug gaan krijgen, dat is gewoon leuk om weg te kunnen geven. En ik hoop dat jullie alle 5 net zo tevreden (zullen) zijn als ik ben over Anderzorg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was die bonus al weer een beetje vergeten, maar dat is een leuk extraatje binnenkort (ben ook via jouw link overgestapt voor mijn zoon). Dank nog! En leuk dat jij ook een bonus krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen dank, is gewoon leuk om zo iets weg te kunnen geven!
      Ik hoop dat je zoon net zo tevreden is als ik!

      Verwijderen