Volgers

dinsdag 20 maart 2018

boodschappen doen

Gisteren uit mijn werk ging ik even bij 2 supermarkten binnen, om wat verse boodschappen te halen.
Bij de eerste haal ik altijd mijn brood. En ik kijk dan ook altijd even bij de vers-producten, of er nog iets gestickerd is. En ja hoor, een verpakking kipfilet met 50% korting.
Bij de kassa keek het meisje eens goed op de verpakking, en legde toen de kip apart. Die mocht ze niet aan me verkopen, want het was tenminste houdbaar tot 17 maart, en het was inmiddels de 19e.
Okay, dat zal vast wel beleid zijn, maar ik vind het toch erg zonde. Nu wordt het weggegooid terwijl het natuurlijk nog zonder problemen te eten zou zijn geweest.

De andere supermarkt had iets in de aanbieding, wat wij vaak gebruiken. Gelijk even melk mee nemen, die is daar goedkoper dan in de andere supermarkt, terwijl het precies hetzelfde merk is.
Er was 1 kassa open, ik sloot aan als nummer 7 met best volle karren voor me. Ach, nou ja, even geduld hebben. (het was niet de J.umbo dus geen gratis boodschappen voor iemand).
Het meisje achter de kassa zat met een heel rood hoofd haar best te doen de rij weg te werken.
Er gingen wat dingetjes mis, dus het schoot allemaal niet erg op.
Net toen ik mijn boodschapjes op de band had gelegd, kwamen er 2 medewerkers aanlopen, en waren er opeens 3 kassa's open.
Het meisje dat mij hielp pakte de melk, en stootte die nogal ongelukkig tegen de rand van de kassaband. En liet hem vervolgens over de rolband naar achteren gaan. Ze had niet door dat ze hem open had gestoten, en de melk stroomde er uit, over de foldertjes die aan het einde van de kassaband lagen.
Pas toen ik haar vroeg om een doekje of zoiets, omdat de melkverpakking leeg liep, zag zij het ook.
En ging op zoek naar een keukenrol. Vervolgens werd alles uitgebreid schoongemaakt. Ik vroeg haar of ik even een nieuw pak zou halen, maar ze antwoordde niet. Nogmaals, weer geen antwoord. De melk staat helemaal achter in die winkel, en de winkel is groot, dus je bent ook nog wel even onderweg om een nieuw pak te halen. Ik vroeg nog of ze anders misschien een collega kon vragen een nieuw pak te brengen. Kreeg ik als antwoord: er is helemaal niemand die ik kan vragen want er loopt niemand op de vloer, we zitten alledrie hier bij de kassa's. Duh? Er moest toch nog wel ergens een collega in de winkel zijn? Blijkbaar niet. Uiteindelijk heb ik haar 4 keer moeten vragen om de melk er dan maar even af te halen, ik was er even klaar mee. Had inmiddels al meer dan een kwartier bij de kassa doorgebracht, voor het even halen van wat snelle boodschapjes uit mijn werk, en was het wel zat. Bovendien was dochterlief natuurlijk al aan het eten koken begonnen, die heb ik maar een berichtje gestuurd dat ik later thuis zou zijn.

Vannacht weer een slapeloos nachtje gehad, welgeteld 1 uurtje geslapen. Maar vandaag hoef ik gelukkig niet naar mijn werk, dus niet zo erg als ik een beetje als een zombie rond loop, haha.
Al vroeg begonnen aan mijn huishoudelijke taken, en nu hoeft alleen nog maar even de stofzuiger door de woonkamer, en dan is alles hier weer spik en span. Maar eerst was ik even toe aan een bakje koffie, en wat lezen op blogs.
Straks maar even de kuierlatten strekken, en even naar de supermarkt lopen voor melk.
Het zonnetje schijnt hier volop, dus ik maak er een lekkere wandeling van.
Fijne dag allemaal!

Update: Gelijk met de melk kocht ik 3 pakken afbakbroodjes, nu in de aanbieding 2+1 gratis (waarbij je de goedkoopste gratis krijgt). Ik lette niet op, en zag thuis pas dat er helemaal geen korting af was gegaan. Nu maken dochter en ik, op mijn vrije dagen, altijd een wandeling als zij thuiskomt van stage. Het is dan pas half 5, en dus nog lekker licht. We zijn net gelijk maar even langs de winkel gelopen. Wat bleek? Het gaat om een klantenkaart-aanbieding en ze had mijn klantenkaart niet gescand (terwijl ik die toch echt gegeven had). Ik kreeg wel netjes geld terug, daar doen ze nooit moeilijk over in de plaatselijke supermarkt.

3 opmerkingen:

  1. 1 uurtje slaap is wel erg weinig.
    Dat moet je niet te vaak doen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een toestand met die melk...
    Ik hoop maar dat je deze nacht wat beter slaapt hoor!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1 uurtje slaap is inderdaad weinig, maar helaas gebeurt me dat zo eens in de 7-10 nachten. Mijn hersenen maken een bepaald stofje niet aan, wat nodig is om je lichaam in slaap te laten vallen. Ik krijg het wel kunstmatig toegediend via medicatie, maar helaas is dat niet genoeg om elke nacht te slapen, zo eens in de week tot anderhalve week lig ik een nacht wakker, of word ik na 1 uurtje alweer wakker. Ach, niet leuk maar er zijn veel ergere dingen in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen