Volgers

dinsdag 13 maart 2018

ik wil niet anoniem reageren

OK, ik geef het direct toe, ik ben niet super bedreven in alles wat met het internet te maken heeft.
En ik loop nu steeds tegen iets heel vervelends aan:
als ik op mijn laptop blogs lees, en daar reageer, dan komt daar automatisch mijn naam + afbeelding te staan (nou ja, geen afbeelding van mij maar van een bedeltje van een vogelhuisje).

Maar als ik op mijn smartphone wil reageren, krijg ik dat met geen mogelijkheid ingesteld.
Ik kan dan wel anoniem reageren, maar dat vind ik heel erg vervelend.

Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe ik dat op mijn telefoon ingesteld krijg?
Dat zou fijn zijn!
Ik heb op mijn werk tussen de middag vaak alleen lunchpauze, en dan vind ik het leuk om blogs te lezen. Maar dat reageren, dat stel ik dan maar uit tot ik 's avonds thuis ben. En dan vergeet ik dat soms weer, doordat ik dat blog immers al overdag gelezen heb, en het dan niet 's avonds nog eens ga lezen.
Als ik met meer mensen pauze houd, blijft mijn telefoon in zak hoor, heb er zo'n hekel aan als iedereen een beetje naar een schermpje zit te staren in plaats van met elkaar in gesprek te gaan.
Mocht iemand me op weg kunnen helpen: alvast bedankt!

6 opmerkingen:

  1. Op mijn tablet krijg ik een aantal identiteit opties aangeboden als ik ergens reageer.
    Heb je dat op je phone niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jawel, volledig en beperkt google-account, maar daar staat dan niets aan gekoppeld?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is vreemd.
      En als je naar google+ gaat kun je dan inloggen?

      Verwijderen
    2. nee, dat lukt dus niet vreemd genoeg. Ach nou ja, het is geen heel groot probleem, maar ik vind het gewoon niet zo fijn om anoniem te reageren. Dochter leest geen blogs (is blijkbaar "ouderwets" dus die kan me er helaas niet bij helpen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval1

      Verwijderen
  3. Vanavond kwam onze dochter eten en ik had twee vragen over tablet- en telefoongebruik op een briefje geschreven zodat ik dat aan haar kon vragen. Het blijft moeilijk....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, de generatie 50+ is nu eenmaal zonder computers opgegroeid. Ik heb indertijd op de MEAO een extra diploma behaald, namelijk computerboekhouden! Ik kon een "gewone" handmatige boekhouding helemaal omzetten naar een computer-boekhouding, dat was toen heel wat! En ik heb dat zelfs in de praktijk gebracht, ging als uitzendkracht werken bij een bedrijf, om daar de handmatige boekhouding over te zetten op de computer. Ondertussen werd er handmatig een schaduwboekhouding bijgehouden, want stel dat het allemaal niet zou lukken op die computer! Nu lachen we erom, maar toen was het echt heel wat. Ik ben er in vaste dienst gekomen, en achteraf bekeken was het de leukste baan die ik ooit heb gehad.

      Verwijderen