Volgers

dinsdag 27 maart 2018

de kleren van de keizer

Het thema voor de maand april bij de RestEndGruppe op Ravelry is bekend: bont, zoals de kleren van de keizer (alhoewel die op het plaatje juist in z'n blootje loopt).
Leuk thema, zo kan iedereen meedoen.

Ik nam eens een duik in mijn sokkenwolresten. Ik heb ze op kleur gesorteerd in plastic zakken.
Zwart, bruin en groen viel direct af. Dat zijn de zakken links. En ook de blauwe bolletjes legde ik terug.
Ik heb deze restjes bij elkaar gepakt:
Bij elkaar 154 gram, dus ik zou er zelfs 2 paar sokken voor mijzelf van kunnen breien.

Rechts onderin 2 bolletjes met paars, roze, oranje en groen verlopend garen.
Hier een oude foto van de restjes, die ik al ergens in 2011 overhield na het breien van een paar sokken van dit G-B Match garen. Dit was 1 van de eerste sokkenwolletjes die ik kocht, niet zo duur als de meeste sokkenwol, en ik wilde toen uitproberen of ik sokken breien wel leuk zou vinden.
Tijd om deze restjes op te maken, en dan ga ik de andere restjes in oranje, roze en paars erbij gebruiken. De (bordeaux)rode garens gaan weer terug in hun zak.

Hoe ik de restjes precies ga verwerken weet ik nog niet, ik krijg vanzelf wel een keer een ideetje!

3 opmerkingen:

  1. je vertelde dat je vanaf je 16e al sokken breit ! ik heb het ook eerder gedaan maar op 5 naalden, ik maakte vanaf mijn 20e kniekousen voor mijn oudste 2.. dat waren meisjes! die waren toen 2 en 3 jaar, in ajourpatroon met bijpassend vestje. maar nooit van sokkenwol, altijd gewoon perle acryl. toen ze een jaar of 12 waren ben ik er mee gestopt.. tot pasgeleden en nu maak ik ze vanaf de teen, en 2 tegelijk op een rondbreinaald. wat een leuk idee dat breien met een bepaald kleurthema en van restjes..bij de kleren van de keizer moet ik tegenwoordig denken aan merkkleding !! weet je waarom?? het is eigenlijk gewone kleding maar wordt door slimme streken heeeeeeeeeeel duur verkocht, net als de onzichtbare kleding uit het sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Correctie, ik brei sinds mijn 16e truien en vesten en sjaals en wanten en mutsen enz maar geen sokken! Op de lagere school moesten we dat wel leren bij handwerkles, maar het is me nooit gelukt, met 5 naalden. Een jaartje of 8 geleden wilde ik het toch nog eens proberen, omdat ik die gestreepte sokkenwolletjes zo vrolijk vond. En ik ontdekte dat je ze ook op de rondbreinaald kon breien. Net als jij brei ik ze altijd 2 tegelijk op de rondbreinaald, en ik vind het een heerlijk handwerkje voor "erbij". Je kunt het gewoon doen terwijl je een boek leest of tv kijkt of zo. En met de sokken ben ik heel blij, ze gaan lang mee en houden mijn voetjes lekker warm.

      Verwijderen
    2. okay !!! ja ik brei al zolang ik het mezelf geleerd heb.. nog voor de kleuterschool!..eerst (scheve)dassen vooral. en ja ik doe de sokken ook savonds terwijl ik een film kijk. haken en tellen en ingewikkeld doe ik als het nog licht is !

      Verwijderen