Volgers

zondag 2 september 2018

zullen we het nog een keertje overdoen?

Zullen we het nog een keertje overdoen? Wat? Onze vakantie in Luxemburg? Ja, graag!
Maar die titel slaat op iets anders, namelijk op de sokken die ik daar begon te breien.

Ik begon vol goede moed aan dit leuke patroon:
Het is een gratis patroon van Mary Jane Mucklestone,  hier vind je het patroon op Ravelry.

Ik vond de teen wel grappig, het rood van de teen komt na het zigzagje nog even terug in steeds 1 enkele steek tussen de witte bergjes in. Hier kun je het niet zo goed zien op de foto, maar kijk maar even naar foto's bij de link, dan zie je wat ik bedoel.

Maar ja, ik en een patroon exact volgen, nee, dat komt zelden voor.
Ik vind het streepje dat ontstaat door 4 steken recht 1 steek averecht te breien wel leuk, dus dat deed ik ook. Maar ik wilde de sokken toch wat kleurrijker maken, en breide de hielen, net als de tenen, in zwart. Als ik ook de boorden zwart brei, zijn mijn zwarte restjes mooi weer opgebruikt.
Maar om nu pas zo hoog op het been weer een patroontje te breien, vond ik wat saai ogen.
Bovendien wil ik de benen graag vooral in rood breien.
Dus besloot ik om direct onder in het been al te beginnen. Ziet er best aardig uit, vind je niet?
Nou, nee dus! want op de naald oogt het misschien nog wel aardig, dit krijg ik als ik de sok aantrek:
Het vierkantje oogt niet zo fraai! Dus dat ga ik uithalen, en dan toch maar eerst een stuk been in grijs breien, net zoals op de foto bovenaan?

Hm, ik twijfel, want heel eerlijk gezegd, ik vind het randje bij de tenen ook helemaal niet zo leuk als dat het op foto's bij het project op Ravelry lijkt. Wat vinden jullie? Ik hoor het graag, alle tips en ideetjes zijn welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken, en een hele fijne zondag gewenst!

2 opmerkingen:

  1. ik vind het randje bij de teen wel leuk hoor.. steekt mooi af bij de zwarte teen.. maar dat randeje op de sok zou ik inderdaad hoger maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor het meedenken!
      Ja, ik heb er vandaag nog eens naar gekeken, het randje bij de tenen mag blijven, en dan ga ik vanaf de hielen eerst verder met grijs. Maar dat komt nog wel, ik heb nu net lekker een haakwerkje op schoot genomen.

      Verwijderen