Volgers

zaterdag 8 september 2018

Las Vegas

Nee hoor, ik heb geen plannen om naar Las Vegas te gaan, het is gewoon de naam van een bol sokkenwol die ik hier al eens eerder liet zien.
Ik begon er ook al eerder mee te breien, een omslagdoek, maar dat was een patroon met verschillende steken, en dat kwam niet tot z'n recht met dit druk gekleurde garen.

Afgelopen week kwam ik een leuk patroon tegen. Het moest een eenvoudig werkje zijn, gezien de naam: Easy.
Hier kun je het bekijken op Ravelry. Al meer dan 1800 stuks staan er afgebeeld, met effen garens, met meerkleurig garen, of allerlei combinaties. Dus inspiratie genoeg. En ik las er heel vaak bij, dat het patroon zijn naam eer aandoet.
Kijk, dat leek me nu een geschikt patroontje voor deze bol. Die toch wel erg mooie kleuren heeft, maar door het glittergaren dat er doorheen zit, mij niet zo geschikt lijkt voor sokken.
Dus zojuist maar eens op de rondbreinaald gezet:
Nou, ik ben wel te spreken over het begin. Alle steken worden recht gebreid, dus zowel de goede als de verkeerde kant. Dat vind ik meestal niet zo mooi, maar in dit patroon lijkt het wel leuk te worden.
We zullen het de komende week wel zien hoe dit wordt.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend verder, wij hebben verder een "druk" weekend, daar doe ik na het weekend wel verslag van.

2 opmerkingen:

  1. wordt vast schitterend.. paroontjes kan je inderdaad beter met effen garen maken, anders valt het een tegen het ander weg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal. Maar tricotsteek wilde ik niet, omdat je dan altijd een (minder mooie) achterkant ziet, en alle naalden recht breien vind ik meestal niet zo mooi, maar met dit garen wordt het erg leuk.

      Verwijderen