Volgers

donderdag 13 september 2018

zomaar een dagje

Gisteren begon de dag hier met regen. Ach, niet erg, ik ben nog vrij van mijn werk, maar ik vermaak me binnen ook wel hoor.
Na eerst mijn huisje aan kant te hebben gemaakt, stapte ik op de fiets, om wat verse boodschapjes te halen. En als ik al niet vrolijk was, werd ik het door mijn fiets-tochtje wel.
Ja, het miezerde nog wat, maar wat geeft het, ik smelt niet! Bij de supermarkt werd ik vriendelijk begroet door het personeel. Dat was in ons dorp in Zuid-Holland wel anders!
En op de terugweg kwam ik diverse mensen tegen, wandelend of op de fiets, en allemaal zeiden ze vriendelijk gedag. Kijk, dat is nou zoiets waarom ik zo graag hier in Drenthe woon, je bent hier welkom, je hoort erbij, en ook al kennen mensen je niet persoonlijk, als je bij ons in het dorp loopt of fietst, ben je blijkbaar er één van ons! (of een toerist, maar die worden dus ook allemaal vriendelijk begroet).
Na het opruimen van de boodschapjes, besloot ik dat ik er eens een lekker freubel-dagje van ging maken. Ik ging mijn bullet journal in gebruik nemen!
Dat is wel een dingetje, wat ik pas de laatste tijd geleerd heb. Ik vond het altijd moeilijk om iets nieuws in gebruik te gaan nemen. Zonde, dan was het niet meer nieuw. Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat ik vroeger heel zuinig was op stickertjes, als ik die kreeg. Zo zuinig dat ik ze, jaren later, allemaal heb moeten weggooien, omdat ze waren uitgedroogd!
Nou, dat dus, en dat moet veranderen. Spullen heb ik niet om te bewaren, om er naar te kijken, maar om ze te gebruiken.
Ik ben nu nog bezig in mijn "oude" bj, die gaat deze maand nog wel mee, en ik kan er ook mooi in oefenen, zoals met de kalligrafie-stiften. Dus mijn nieuwe bj ga ik in oktober in gebruik nemen.
Ik maakte een maandkalender voor oktober, en weekkalenders voor de verschillende weken in oktober.


De foto's maakte ik toen het al schemerig werd, en ik de lamp boven de tafel had aangedaan, maar erg scherp zijn de foto's niet geworden. Nou ja, hoeft ook niet, het gaat om het idee.

Dl was rond half 4 thuis, en schoof gezellig aan aan tafel, en ging aan de slag in haar eigen bj.

Kortom, het was een dag met een gouden randje!

7 opmerkingen:

  1. Zoooo herkenbaar!
    Al woon ik dan officieel in een "stad" ook hier wordt je bijna door iedereen begroet.
    Dan voel je je snel thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk toch! Ik hoef echt niet bij iedereen op de koffie, maar een vriendelijke groet als je iemand tegenkomt, vind ik erg fijn. In ons vroegere dorp werd je dan aangekeken met een blik van "ik ken je niet, wat moet je van me?"

      Verwijderen
    2. Precies.
      In het zuiden was het zelfs zo dat ze je hooguit gedag zeiden als je iets met ze samen deed (bv koor of sport).
      Stopte je ergens mee, dan werd er prompt niet meer gegroet.
      Tegen buren heb ik er op een gegeven moment zelfs wat van gezegd.
      Zei ik drie vier keer gedag n stonden ze me alleen maar aan te staren.
      Ik moet in mijn nieuwe woonplaats weer helemaal de groetcode aanleren 😂😂😂

      Verwijderen
    3. Haha, groetcode, die heb je vast snel weer aangeleerd, mij geeft het elke weer een blij gevoel.

      Verwijderen
  2. Ja, in het westen is het toch een beetje anders met groeten. Al valt het me op dat in Hardinxveld er meer gegroet wordt dan in mijn vorige woonplaats Sliedrecht!
    Ontzettend leuk om je Bullet Journal te zien. Ik kan zelf nog niet echt de mix vinden tussen een BJ en een AJ, eigenlijk wil ik een soort van dagboek...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is echt per dorp verschillend, Arkel, Nieuwland, Meerkerk allemaal weer net even anders. Wij woonden aan een weg tussen de dorpen in, maar pas toen we er al zo'n 20 jaar woonden begonnen de mensen terug te groeten. Ik moest even opzoeken wat je bedoelt met AJ, maar ik maak eigenlijk ook een mix. In mijn eerste BJ maakte ik korte aantekeningen, in mijn tweede, waar ik nu in bezig ben, schrijf ik regelmatig bladzijdes vol, als in een dagboek. Dat vind ik zo handig aan een BJ in plaats van een agenda, wil ik veel schrijven, dan is daar de ruimte voor, in een gewone agenda heb je dat niet.

      Verwijderen