Volgers

maandag 10 september 2018

verwend door dochterlief

Ik werd zondag ontzettend verwend door mijn lieve dochter. We kennen elkaar door en door, en weten precies van elkaar, wat we leuk vinden, en waar we de ander een plezier mee kunnen doen.
Ik heb al heel vaak tegen haar gezegd dat ik geen cadeau's verwacht op een verjaardag of moederdag of zo. Haar gezelschap is voor mij al meer dan voldoende. En ze weet dat ik dat écht meen.
Bovendien, we wonen in een klein huisje dus spullen er nog eens bij is ook niet altijd handig.
Ze had dit jaar dan ook een heel erg leuk cadeau bedacht, wat geen ruimte in neemt:
toegangskaarten voor Wildlands! En zoals jullie al eerder lazen, dat was een super geslaagd cadeau!
Maar dl had bedacht dat ze toch ook nog wel "iets" anders wilde geven.

Ik kan helaas niet tekenen of schilderen, maar houd wel van schrijven, en heb een bullet-journal-eigen-stijl. Geen tekeningen, want dat wordt toch niets bij mij, maar wel leuke plaatjes, washi-tape, agenda/dagboek, to-do-lijstjes, kasboek enz. Ik heb een zwak voor "kantoor-spulletjes", zet mij in een kantoorboekhandel en ik ben in m'n sas, met alle pennen, schrijfblokken, notitieboekjes enz.
En ik heb ook een zwak voor naai-doosjes. Vraag me niet waar dat vandaan komt. Ik had ooit een mooie kersenhouten naaidoos op poten, gekregen van mijn moeder. Die was door een oom van haar speciaal voor haar gemaakt. Met prachtig bewerkte poten. Helaas heb ik door omstandigheden daar afscheid van moeten nemen. Maar ik blijf ze leuk vinden.

Kijk, dit is waar mijn lieve dochter mij mee heeft verwend:
een heel schattige naai-doos! En toen ik die van binnen wilde bekijken
 bleek hij ook nog eens helemaal gevuld te zijn met super leuke cadeau's:
6 leuke grote stempels (het zijn houten schijfjes waar een stempel onderop geplakt zit)
en 4 kleinere stempels
met een stempelkussen
heel veel rolletjes washi-tape
 dit lieve mapje
met sticky notes
en kalligrafie-stiften, daarmee moet het zelfs mij lukken om mooie teksten te schrijven in dit cadeau:
en echte bullet journal! Met een geweldig mooie print!

Ik vind ze zo mooi, maar ook veel te duur! Nu las ik afgelopen week op een blog dat de A.ction weer bj's te koop had voor een klein prijsje, maar ik was toevallig die dag in een A.ction filiaal geweest, en daar lagen ze echt niet, waarschijnlijk alweer uitverkocht. Dochterlief schrok al een beetje toen ik dat vertelde, het was natuurlijk niet de bedoeling dat ik er eentje bij de A zou gaan kopen, want zij had dus al een echte voor me gekocht! En ook eentje voor haarzelf, die ze de hele week nog opgeborgen liet, omdat ze niet wilde dat ik iets zou gaan vermoeden.
Maar ik vermoedde helemaal niets, we zouden immers naar Wildlands gaan, dat was voor mij al een fantastisch cadeau!

Ik ben er ontzettend blij mee. Ik ben nu nog bezig in een gewoon schrijfblok
(komt uit een kringloopwinkel, voorin 1 blaadje beschreven, verder was het nog blanco; ik vond de kaft zo leuk!)
Daar kan ik dan mooi vast wat in gaan oefenen met de stiften en stempels, voordat ik de echte bj ga gebruiken.
Geweldig toch, zo'n lieve schat als dochter?!

16 opmerkingen:

  1. Mooi cadeau hoor! Wat lief van haar dat ze dit gedaan heeft.
    Ik lees nu een paar maanden je blog en ik vind de band die jij en je dochter hebben super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die band is ook heel bijzonder! Altijd al zo geweest ook. Toen ze nog op de basisschool zat, zei de moeder van haar beste vriendinnetje al regelmatig tegen me, dat ze zo jaloers was op die band, dat had zij helaas niet met haar dochter. Hoe het komt, geen idee. Ik denk dat het er wel mee te maken kan hebben, dat we altijd min of meer op elkaar waren aangewezen, want het gedrag van haar vader heeft natuurlijk een lange voorgeschiedenis. Maar toch verklaart dat niet alles. Ik hoef ook geen verklaring, ik ben er heel erg blij mee. We hebben, voordat we dit huisje hadden, een half jaar samen in een caravan van 4,5 meter gewoond, en zelfs toen is er nooit ruzie of zelfs maar ergernis geweest. Dat hadden we zelf wel verwacht, want je leeft dan letterlijk op elkaars lip. Ik ben er dankbaar voor, en hoop (en verwacht ook wel) dat het nooit zal veranderen.

      Verwijderen
  2. Op zo'n dochter kun je trots zijn! Leuke cadeaus en helemaal in jouw straatje, ze kent je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben supertrots op haar! Inderdaad, ze kent me heel goed, zie mijn antwoord op Mevrouw W. hierboven.

      Verwijderen
  3. Oh Anja, wat een schat van een dochter heb jij... Ik heb het al veel vaker gemerkt uit je berichtjes. Fijn voor jullie allebei, want zo leuk is het leven niet altijd voor jullie (geweest).
    Ik vind dit ook een hele gave doos en dan nog al die spulletjes erin..
    Leuk hè om een Bullet journal bij te houden. Ik probeer het ook, maar loop vaak achter...:)
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, het is echt een schat! Zeker fijn, ik moet er niet aan denken als we elkaar niet zouden hebben...
      Ik ben een bj gaan bijhouden toen ik tot de echtscheiding had besloten. Daarvoor hield ik alleen een kasboek bij, maar nu is het een samenvatting van mijn leven, kasboek/agenda/dagboek enz. Ik doe het op mijn eigen manier, want ik doe het voor m'n plezier, ik wil niet het gevoel hebben in mijn bj te "moeten" werken als ik daar geen zin in heb.

      Verwijderen
  4. Wat een leuke cadeau's. Dat naai-doosje... ga je toch ook weer wat naaien binnenkort? Ik volg... !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hm, naaien? Het gekke is, dat ik het echt wel goed kan (niet zo gek ook, mijn moeder was coupeuse, maakte altijd haar en mijn kleding zelf, en daar heb ik heel wat van opgestoken) maar ik heb mijn naaimachine niet hier staan en met de hand lukt het me niet goed om met een naald door meerdere lagen stof te prikken (vanwege de fibro). Borduren lukt wel, en ik denk dat ik binnenkort wel weer aan het borduren ga.

      Verwijderen
  5. Wat een ontzettend mooi cadeau. Het idee om het in een mooi naaikistje te doen vind ik ook heel origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kun je aan mijn dochter overlaten, ze is creatief, ze denkt creatief. Ik wist niet wat ik zag toen ik het deksel omhoog deed om de binnenkant te bekijken!

      Verwijderen
  6. Veel leuke dingen gehad zie ik :D Dat schrijfblok is prachtig trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook prachtig! Ben je nieuw hier? Ik herken je naam niet, van harte welkom, leuk dat je mee leest en reageert!

      Verwijderen
  7. wat een leuk kado!!! ik had er vroeger ook eentje.. gevuld met borduurgaren.. maar ben hem in de loop der tijd ook verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat blijft jammer vind ik, maar ja, er zijn ergere dingen in het leven... En ja, ik ben heel erg blij met mijn cadeau's (en met mijn dochter uiteraard, haha)

      Verwijderen