Volgers

vrijdag 21 december 2018

een bont gezelschap


 Van deze bonte bollen sokkenwol heb ik al eerder dit jaar een paar sokken voor mijzelf gebreid.

 
En van deze groene bollen sokkenwol heb ik laatst een paar sokken voor mijn dochter gebreid.
De bollen kochten we eerder dit jaar tijdens een creatieve markt in Orvelte.

Nu hebben we allebei geen grote voeten, en er blijven dan ook altijd aardig wat restjes garen over:
Een heel bont geheel, op de foto misschien niet duidelijk zichtbaar, maar het lichte groen in mijn sokken is een goede match met het groen van de andere bolletjes.
Ik wil deze resten combineren tot een paar sokken voor mijzelf.
Niet domweg streepjes breien, want ik denk dat de sokken dan vooral geschikt zullen zijn om te dragen met carnaval (wat ik niet vier).
Maar misschien, net als bij mijn bruine sokken, een sliptstitch gebruiken om de kleuren wat meer met elkaar te laten mixen?

Hm, ik denk er even over na.
Iemand van jullie nog een suggestie? En nee, ik heb geen effen garens die erbij passen (donkerblauw, zwart, licht-en donkergrijs, ecru en felrood vind ik geen van allen geschikt daarvoor).

2 opmerkingen:

  1. fair isle patroon is ook mooi met verloopgaren... heb je wel gelijk heel warme sokken doordat de draad aan de achterkant meeloopt !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zijn heerlijk warme sokken! En die ga ik deze winter zeker nog een keer breien, misschien wel met het effen ecru garen dat ik zaterdag kocht, komt het patroon mooi in uit (ik zag een hele leuke met een vogeltje erin op Ravelry).

      Verwijderen