Volgers

maandag 17 januari 2022

17/01/2022 De Diamond Fire (laatste keer)

 Voor de laatste keer: de Diamond Fire. Ik had beloofd jullie foto's te laten zien.


De kleur laat zich lastig vangen op foto's.
De kraag is naar binnen omgeslagen en vastgenaaid. Om te zorgen dat de steken goed verdeeld bleven en de kraag niet ergens zou scheef trekken, zette ik ze even vast door er een rondbreinaald door heen te weven. Op de foto die ik daarvan maakte is de echte kleur het beste te zien:
Ik ga de trui nog blocken, dan gaan de wat rare vouwen die er nu in lijken te zitten er helemaal uit, en dan hoop ik dat ik veel draagplezier zal hebben aan deze trui.
Hij zit perfect, en het garen voelt heerlijk warm en zacht aan, dus ik ga er maar vanuit dat ik hem vaak met veel plezier zal dragen 🌞


17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie trui. Echt heel gaaf. Veel plezier met dragen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige trui. Dat heb je mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel!!! Jullie laten me haast blozen met al die complimenten 🌞, breekt het zonnetje ook net door, en heb ik een vrije middag, mijn dag kan niet meer stuk!

      Verwijderen
  4. Dank je wel, jij ook een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een juweeltje. Ik heb het breien recent weer opgepakt. Eigenlijk sinds ik tijdens de eerste lockdown het bestaan van korte sokken naaldjes en rondbreinaalden ontdekte. Maar aan zoiets als jij breit heb ik me nog niet gewaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Riet, leuk dat je mee leest! Ik vind het heel leuk om te lezen dat mensen tijdens de lockdown het breien weer hebben opgepakt (dan komt er iets goeds uit een vervelende situatie). Net als bij jou, waren rondbreinaalden en korte sokkennaaldjes voor mij een ontdekking waardoor ik het breien weer oppakte. En ik zou niet meer zonder willen (en kunnen, het is echt van groot belang voor mijn fijne motoriek). Grappig dat je zo'n trui een waagstuk vindt, veel mensen kunnen hele mooie truien en vesten breien, maar sokken lukt ze dan weer niet, of ze durven er niet eens aan te beginnen, omdat het zo moeilijk lijkt. Misschien gewoon een keertje uitproberen? Zit je op Ravelry? Daar kun je bij de patronen ook zien, wat anderen ervan maakten, en ook hun opmerkingen en tips. Zoek een patroon dat je leuk vindt en waarbij werd gezegd dat het patroon duidelijk is of zoiets, en probeer het gewoon! Veel plezier!

      Verwijderen
  6. Hij is toch mooi geworden.
    Slim idee met de rondbreinaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. bedankt (ik houd trouwens niet van een ventilator, heb het nooit warm en vind de wind ervan akelig)

      Verwijderen
  8. Het is een prachtige trui geworden Anja! Ik wens je veel draagplezier.
    Wat een goed idee om een rondbreinaald als 'rijgdraad' te gebruiken bij het vastnaaien van de boord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik houd nu eenmaal niet van naaien, gebruik liever op deze manier een rondbreinaald dan at ik een drrad ga rijgen

      Verwijderen
  9. ALweer een schitterende trui! Jij draagt ze tenminste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, ik draag elke dag een trui, pas als het warmer dan 30 graden wordt loop ik in alleen een t-shirt of topje.

      Verwijderen