Volgers

maandag 10 januari 2022

10/01/2022 nog meer WIP's

 Ik blijf nog even doorgaan met WIP's, vandaag eentje die ik eind februari van lezeres Reina overnam. Zij ging kleiner wonen, en had mij gevraagd of ik misschien belang had bij wat WIP's die zij had liggen, en niet meer zou gaan afmaken.
Weggooien was zonde. 

Er zat een prachtige kabeltrui bij, van gemeleerd garen. Rugpand was af, mouwen stonden op de naald, en ook het voorpand was al een eind op weg. Het breiwerk werd in een verhuisdoos gedaan, en kwam afgelopen week daar weer uit. Dit is de foto die ik ervan nam, toen ik het net van Reina had overgenomen:

(ons nieuwsgierig aagje moest er natuurlijk direct bij 😊)

Ik vind het kabelpatroon en het garen echt prachtig, en wil de trui zeker verder gaan breien. Maar die combinatie met rood zal mij niet staan. 

Hier een foto van het voorpand. Echt zonde van al het werk dat Reina erin heeft gestoken, maar ze heeft het niet verkocht om op een plank te blijven liggen. Er zit niets anders op, dan dat ik het voorpand uithaal, en dan opnieuw ga breien, met hetzelfde kabelpatroon, maar zonder het rood. Het idee van die egale kleur in de kabel vind ik wel erg leuk, en zou ik wel graag willen gebruiken. Ik zal eens op zoek gaan in de voorraad garens, of er iets bij zit wat er mooi bij past.

Dit is de afbeelding die bij het patroon staat. Daarbij zijn ook de mouwen met de 2 kleuren gedaan. Dat vind ik te bont, en Reina vond dat blijkbaar ook, want zij heeft de mouwen met alleen de hoofdkleur opgezet.

Na opnieuw een koude nacht met flink bevroren autoramen, schijnt het 🌞netje hier heerlijk naar binnen, straks maar weer lekker een wandeling gaan maken (ja, we boffen,  we zijn nog even vrij 😊).

6 opmerkingen:

  1. Geweldig, ik ben echt een truienmens...
    Ja dat met rood moet je echt staan, mij zou het dik maken, denk ik, maar ik vind het wel mooi!
    Succes met dit WIP!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook een truienmens (draag ze het hele jaar door, in de zomer natuurlijk niet de dikste 😊).

      Verwijderen
  2. Wat een verwennerij iedere dag een gezellig blogje, ik lees ze
    met veel plezier.
    En zo zien we veel projecten voorbij komen, ik zou zelf ook het
    rood eruit halen, persoonlijk vind ik een kabel het mooist in een
    effen kleur. Af en toe lees ik met een grijns op mijn gezicht,
    omdat ik ook nogal eens een misser maak zoals b.v het kleurige
    truitje!
    Ik zeg ook vaak tegen onze poes dat ze beter Aagje had kunnen
    heten dan Katootje, werkelijk overal bemoeit ze zich mee.
    Nu zit ze "gewichtig" op schoot, 's winters weegt ze bijna 2x
    zoveel als 's zomers en dat is dan ook voelbaar (wel lekker warm).
    Geniet nog fijn van je vrije tijd
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie! Ik vind het bloggen ontzettend leuk (vooral de interactie met lezeressen!), en nu ik vrij ben heb ik er de tijd voor om elke dag wel even een blogje te schrijven.
      Herkenbaar he, van die missers! Maar ook die zijn leerzaam.
      Het is niet te geloven inderdaad, hoeveel het verschil in gewicht kan zijn van poezen in de zomer of de winter, ze trekken blijkbaar gewoon een dikke wintertrui aan 😉

      Verwijderen
  3. Wat leuk dat je iemands wip hebt overgenomen om af te maken. Gezellig dat de kat er direct bij komt kijken.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was heel blij dat ze aan me had gedacht, zonde toch om dat op een plank te laten liggen of in een kliko te laten verdwijnen! Fijne avond!

      Verwijderen