Volgers

dinsdag 4 januari 2022

04-01-2022 Kaft-omslag

 Aanvankelijk was mijn plan geweest om met de Kerstdagen verder te breien aan White Buck, het hertje. Het is een breiwerk waar je goed (dag)licht bij nodig hebt, en de feestdagen leken me daarvoor uitermate geschikt.

Maar er kwam niet van. We hadden beide dagen een uitgebreide brunch, zaten gezellig te kletsen over van alles en nog wat, maakten plannetjes voor het huis en onze vrije dagen nu, en voor ik er erg in had werd het alweer schemerig.

Alleen tijdens de avonden kwam er iets van handwerken. 

Ik had al wel een kalender gekocht (eentje met afbeeldingen van Beatrix Potter, die zagen jullie eerder deze week op de achtergrond bij de koffiemok), maar ik had nog geen agenda. Ik had er wel naar gekeken, maar was er nog niet uit wat ik wilde. Het leek me eigenlijk wel handig om een combinatie te maken, agenda en kasboek (en misschien ook nog wel bullet journal). Maar ik vond niets naar mijn zin.
Ik had nog zo'n saai zwart schrift liggen, met een zwarte kaft, A-4 formaat. Hm, eigenlijk zou ik die wel heel goed kunnen gaan gebruiken, maar dat saaie zwart, nee, niks voor mij. Daar moest een kleurrijke kaft omheen!

Ik pakte 1e Kerstavond een doos met restjes katoen, en begon te haken. Gewoon op de gok, meten hoeveel lossen ik moest opzetten, en dan zomaar wat bolletjes pakken, en met verschillende steken randjes haken. Heerlijk projectje om niet bij te hoeven nadenken. En zo ontstond in 2 avonden een lap, en daar bleef het bij 😊. In het kader van opruimen en afwerken pakte ik deze week die lap, vouwde de hoeken om, haakte ze vast, nog een afwerkrandje eromheen haken en klaar.

Zeg nou zelf, dat ziet er toch een stuk vrolijker uit dan zo'n saaie zwarte kaft:


Op de foto ziet het er nog wat hobbel-de-bobbel uit, ik heb het eventjes opgespannen en nat gespoten, inmiddels is de kaft droog en zit íe mooi strak om mijn agenda/kasboek heen. Zo, weer een werkje afgemaakt en wat restjes opgemaakt.

8 opmerkingen:

  1. Dit is echt heel leuk en nu breng je me toch aan het twijfelen: ik wilde zo'n gezellige agenda kopen en die als dagboek - agenda- bullet journal gebruiken. maar nu ik dit zie...ik heb nog zo'n notitieschrift met harde kaft liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat let je? Verzamel wat restjes garen (ruimt ook weer lekker op😉), en je maakt een uniek dagboek-agenda-bullet journal!

      Verwijderen
  2. Vind het een TOP idee Anja, wat je al schrijft je ruimt zo
    mooi wat kleine restjes op en het resultaat is zeer geslaagd.
    Toch veel leuker om zo'n fleurig schrift ter hand te nemen
    dan zo'n kil zwart en misschien nog wel glimmend schrift.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, als ik het zie liggen, tovert het een glimlach op mijn gezicht, en elke avond pak ik het met veel plezier op om er even in te schrijven. Ik kan het iedereen aanraden, een vrolijke noot met dit sombere, trieste weer in deze lastige tijd.

      Verwijderen
  3. Ja, nu is het een unieke hoes voor je boekje en hoe leuk is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar jaar geleden heb ik al eens een kaft gebreid, en die toen voorzien van een rand met bloemen (knoopjes die ik erop vast had gemaakt). Zal er van de week eens een foto van laten zien, die beviel me toen heel goed.

      Verwijderen
  4. Zo heb je zomaar een saaie kaft veranderd in een leuk boekje om op te pakken. Ik kan me voorstellen dat het nu leuk is om het op te pakken en te vullen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik houd gewoonweg niet van saai, zo'n opgefleurd boekje is gewoon al leuk om naar te kijken.

      Verwijderen