Volgers

dinsdag 11 januari 2022

11/01/2022 Hobbykamer wordt een droom!

Afgelopen dagen was ik regelmatig te vinden op onze hobbykamer. 
Die kamer hadden we kort na aankoop van de woning al wel ontdaan van de smerige vloerbedekking die erin lag, en ook het behang dat al los kwam van de muren hadden we eraf gehaald. Voor de meeste kamers in ons huis hebben we grootse plannen, maar voor deze kamer niet.
We hebben laminaat uit ons huurhuis mee verhuisd (iets met verplicht leeg opleveren), dat wil ik op de grond gaan leggen, en een eenvoudig behangetje tegen de muren. Van die muren zullen we immers weinig gaan zien, er komen allemaal kasten voor te staan 😄. Kijk maar eens naar deze muur, niet veel van te zien toch?!

Nu ik vrij was, kon ik niet wachten met al die dozen die we "tijdelijk" op die kamer hadden opgeslagen, uit te gaan pakken. Want vooral mijn hobbyspulletjes begon ik toch wel erg te missen. En zeg nou zelf, dit ben je toch snel zat:

Het valt jullie op de bovenste foto vast op dat de linker kast helemaal leeg is. Klopt, want daar wilde ik alle garens in gaan doen. Ze zaten allemaal in dozen en tassen, en die stonden dan weer in een meidenkast. Maar voor garen is het veel beter om in daglicht te worden bewaard, zo voorkom je motten in je garen, want die houden niet van daglicht. Gelukkig heb ik nog nooit een mot in mijn garens aangetroffen, dat wil ik graag zo houden! Maar eerlijk is eerlijk, het leek me ook wel een erg leuk en praktisch idee, om al die garens in het zicht te hebben staan. Midden in de kamer komt een grote tafel met stoelen er omheen, waar we dan alle ruimte hebben om creatief bezig te zijn. En als ik dan een plannetje krijg om iets met garen te gaan maken, kan ik precies zien wat ik heb.

Ja, leuk, en vast een mooi gezicht als je alleen maar hele bollen en/of strengen hebt, maar ik heb heel veel aangebroken bollen/resten. Als je dat in een kast gaat opstapelen, wordt het een rommeltje (en als Piet Precies kan ik daar slecht tegen 😏). 

Ik heb mezelf een wolwinder cadeau gedaan:



Zo kan ik mijn garens opwinden tot zogeheten cakes. Die kun je gemakkelijk stapelen, omdat ze een platte onder- en bovenkant hebben. 
De doos werd zojuist bezorgd:

 Dus jullie kunnen wel raden waar ik de komende tijd mijn vrije uurtjes aan ga besteden! (moet nog wel eerst "even" dat laminaat gelegd, en de kasten op hun plaats enz....)


14 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Zeker, dat maakt het kluswerk altijd een stuk leuker, vind ik zelf.

      Verwijderen
  2. Mooi hoor, een kamer voor je hobby. Echt een droom. Heerlijk zeg. Veel plezier met garens opwinden.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In ons huurhuis waren we al zo blij met de 3e slaapkamer daar, waar kledingkasten en hobbyspullen bij elkaar stonden, maar het was een enorme vooruitgang t.o.v. het vakantiehuisje waar we jarenlang verbleven, dat bestond uit 2 ruimtes van 4x4 meter.

      Verwijderen
  3. Wat heerlijk om een hobby kamer voor jezelf te hebben. Ik kan me voorstellen dat je hier de komende tijd veel te vinden bent. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, we gaan er vast veel plezier van hebben!

      Verwijderen
  4. Ik mag wel een beetje jaloers zijn, hè? Het lijkt me ook heerlijk om een hobbykamer te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, dat mag je best 😊 We zijn er reuze blij mee!

      Verwijderen
  5. Heerlijk om zo'n kamer te krijgen & te hebben! Het is al een feestje om alles in te richten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik heb vandaag de vloer erin gelegd, morgen lekker alles een plekje geven. Daar ga ik nu niet meer aan beginnen, even lekker op de bank met een breiwerkje.

      Verwijderen
  6. Veel succes!
    Het is zo fijn om een hobbykamer te hebben waar je alles gewoon kunt laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste heb ik niet eens aan gedacht, maar is zeker waar. Al je spullen overzichtelijk bij elkaar hebben, een grote tafel waar je aan kunt werken, wie weet ga ik naaien wel weer oppakken, alle ruimte nu voor het knippen van stof en inderdaad, het kan dan gewoon blijven liggen.

      Verwijderen
  7. Wat zal dit een heerlijke kamer worden! Ja, het behangetje kan inderdaad eenvoudig zijn, want er komt een hoop moois voor.
    Het laminaat hebben jullie inmiddels ook gelegd, nu is het tijd voor het leuke werk!
    Zo'n wolwinder is reuze fijn; al die cakes staan straks mooi op en naast elkaar. Een voordeel vind ik ook dat de 'bol' niet meer wegrolt als je gaat werken met de draad vanuit het midden. (Maar misschien wist je dat al 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, dat laatste is de reden waarom ik een wolwinder wilde. Dat het verder een heel mooi gezicht is, een goed overzicht geeft van wat je allemaal hebt, en gewoon een leuk werkje is om te doen zijn bijkomende voordelen!

      Verwijderen