Volgers

zaterdag 1 januari 2022

01-01-2022 een nieuw jaar

 Een nieuw jaar is begonnen, en ik wil beginnen met jullie een heel gelukkig, gezond en creatief 2022 toe te wensen 🍀

Ik heb de afgelopen week allerlei werkjes opgepakt die nog om afwerking vroegen, en ik heb er nog een paar liggen die ik de komende dagen ga afwerken.

De komende dagen zal ik jullie laten zien welke werkjes dit zijn. Als deze allemaal af zijn, heb ik nog maar 2 werkjes op de naalden, en daar houd ik van. Ik houd van overzicht, ik ben niet iemand die 10 werkjes wil hebben liggen. Ik heb een trui op de naalden staan, en het hertje. 

Het eerste afwerk projectje wat ik jullie kan laten zien is de sokken die ik voor Sanne had gebreid, en die te lange voeten bleken te hebben 😏. Zoals altijd waren de sokken vanaf de teen gebreid, nu heb ik de tenen en een deel van de voet uitgehaald, en nieuwe tenen aangebreid.
Argh, wat heb ik er een hekel aan om breiwerk dicht te naaien (met de kitchener stitch of welke steek dan ook). Er ontstaat hoe dan ook een naad, en daar houd ik niet van, zeker niet bij de tenen van sokken. 
De tenen beginnen nu direct voor het patroon, er zijn 18 naalden tussenuit gehaald.

 De sokken zitten nu op de sockblockers, dat zal ervoor zorgen dat de minderingen niet zo zichtbaar zullen zijn.

Ter vergelijking, hierbij een foto van hoe ze waren:

Zo, dit was het eerste afwerk projectje, morgen de volgende!

Update 02-01-2022: ze zijn goedgekeurd, passen nu uitstekend, dus Sanne heeft ze vandaag direct maar aangehouden 😊

2 opmerkingen:

  1. Ik wens jou en je dochter een heel gelukkig en gezond jaar toe Anja. Mooie sokken heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jou dezelfde wensen terug! De sokken lagen er al een tijd, maar waren te lang. Zo'n werkje wat dan blijft liggen, maar nu wil ik al die werkjes eens even oppakken en afmaken, ruimt heerlijk op!

      Verwijderen