Volgers

woensdag 18 april 2018

Genieten met een grote G

Vandaag was het hier genieten met een grote G. Ik, bofkont, hoefde vandaag niet te werken, en kon dus heerlijk genieten van het mooie weer.

 Al vroeg draaide ik 2 wassen, die buiten gedroogd zijn. Alle wasgoed hangt/ligt inmiddels alweer in de kast. Heerlijk ook, alle ramen open gezet, warme lucht, en zuurstof, kom maar lekker binnen!
 Onze tuin wordt omringd door heggen. Aan 3 kanten zijn dat coniferenhagen, aan 1 kant een haag van laurierkers. Wij hebben zelf maar 1 boom in de tuin staan (op de foto hierboven zie je een stuk van de stam, helemaal aan het einde van de heg). Maar rondom ons staan veel bomen, en in het najaar valt daar natuurlijk heel veel blad vanaf.
 Ik hark dat blad in het najaar altijd van het gras af, en van de paden. En dan hark ik het onder de heg. zodat de heg de hele winter lekker warme voetjes houdt.
Maar nu mocht het blad wel weg. Ik harkte alles bij elkaar en deed het in grote vuilniszakken.
Hier zie je er 4 staan, uiteindelijk werden het 5 volle zakken.
Op de camping wordt het afval niet gescheiden (helaas) maar wij kunnen ons tuinafval een eindje verderop brengen, bij een meneer die het allemaal door de hakselaar gooit of op de compostberg (afhankelijk van wat we brengen).

Dit hoekje van de tuin liet ik nog even voor wat het was:
Er staan 5 lavendelstruiken in, en heideplantjes e.d. Ik weet het, je moet wachten tot de ijsheiligen voorbij zijn, tot die tijd kan er 's nachts nog vorst aan de grond zijn.
Maar het ziet er eigenlijk niet uit! En of dat blad nu nog echt zoveel zal helpen? Er is al heel wat verteerd. Ik denk dat ik dat morgen toch ook nog maar ga weghalen. Ik heb nog een grote zak tuingrond staan, kan ik die tussen de planten leeg strooien.
Ja, ik ben echt een bofkont, want ook morgen ben ik vrij!  Twee dagen mooi weer en ik hoef niet te werken! Nou ja, ik ben wel druk aan het werk, maar dan lekker hier in de tuin en in mijn huisje.
Nu draait er nog een was, die hang ik straks nog even op, is het morgenochtend vast wel droog.

Ik heb vandaag ook nog de kleding uitgezocht. De dikke wintertruien en -vesten zijn weer opgeborgen, die hoeven we voorlopig een tijd niet meer aan. We hebben in ons huisje een aantal opbergkisten, waar die kleding nu in ligt, zo maken we weer wat ruimte in de kast voor het zomergoed.

Poeslief heeft het er vandaag ook van genomen. Ze heeft bijna de hele dag buiten in een bananendoos gelegen! Ik heb er een paar verzameld, zodat ik daar het afgemaaide gras in kan doen. Morgen wil ik het gras gaan maaien, en de dozen had ik op het terras gezet. De meeste staan opgestapeld, maar eentje stond apart en dat vond onze poes een geweldig fijn plekje om de dag in door te brengen.
Wat een leventje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten