Volgers

donderdag 19 april 2018

een zonnige dag

Vandaag is het een zonnige dag. Er wordt verwacht dat er warmterecords verbroken gaan worden.

Vanmorgen ben ik vroeg aan de slag gegaan. Gestoft en gezogen, m'n hele huisje is alweer aan kant.
Gisterenavond hing ik de laatste was op, en die was vanmorgen al droog. Die schone was heb ik inmiddels ook allemaal al weer op z'n plek hangen/liggen.
Gelijk daarna even op de fiets gestapt, wat vers-boodschapjes gehaald.
En nu is het half 10, en heb ik een heerlijke vrije dag voor me liggen.

Ik zit nu lekker buiten aan de picknicktafel met m'n laptopje. Poeslief scharrelt wat rond op het grasveld. Plannen voor vandaag? Oh ja, zat!
Gisteren liet ik jullie onze heg zien, waar ik het blad onder vandaan had geharkt.
Vorig jaar heb ik die heg drastisch gesnoeid, zodat hij vooral aan de binnenkant weer is uitgelopen en mooi dicht is geworden. Aan de bovenkant zijn er alleen her en der wat rare takken gegroeid.
Zoals hier boven op de foto te zien is. 
Gisterenavond heb ik een beginnetje gemaakt met die uitgroeisels af te knippen, zodat de heg weer mooi strak is. En vanavond wil ik dat afmaken (met deze zon en warmte is het niet verstandig om dat midden op de dag te doen). Dan verwacht ik er verder dit jaar niet veel aan te hoeven doen.

Ook wil ik vandaag het gras gaan maaien, de eerste keer dit jaar.
Het blad in het perkje bij de lavendels ga ik ook weghalen.
En, als de zon er niet meer op staat, ga ik straks even de ramen aan de buitenkant wassen.

En verder? Hoef ik helemaal niets!
Het is elke dag wel weer afwachten of er nog nieuws m.b.t. het te koop zetten van de woning en de echtscheiding, maar er kan zo ook weer een week voorbij gaan zonder enige vooruitgang.
Daar probeer ik me maar niet te druk over te maken.

Ik ga misschien maar lekker eens mijn vest af breien.
Of zal ik verder gaan aan het haakwerk (kussenhoes, weten jullie nog? Dat ligt alweer even stil).
Of zal ik lekker een nieuw paar sokken op de naalden gaan zetten?
Ach, ik zie wel, eerst maar eens een lekker bakje koffie zetten, en genieten van het zonnetje dat op mijn gezicht schijnt. 

De weersverwachting is dat het weekend nog wel droog maar minder warm zal gaan verlopen, en het volgende week weer gaat regenen. Vind ik dan zo sneu, met koningsdag wordt maar 13 graden verwacht. Al die mensen die van alles organiseren voor die dag, en dan maar moeten afwachten of er wel publiek op af komt, als het dan weer zo fris is geworden.

Nou, nu eerst maar gaan genieten van mijn vrije dag.
Ik wens jullie allemaal een heel plezierige dag, en als het even kan, geniet van het zonnetje (mist goed ingesmeerd)

2 opmerkingen:

  1. heb vandaag heerlijk in het zonnetje gezeten!!! in de tuin werken doe ik wel weer als het minder warm is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik echt niet, stil zitten, ik heb gewoon geen zitvlees. Dus lekker in de tuin gewerkt, en dat afgewisseld met een breiwerkje. Heerlijk! En het kan mij niet warm genoeg zijn, bij temperaturen boven de 25 graden is mijn lijf soepel en kunnen mijn spieren veel meer dan normaal.
      En ik heb ook geen last van de warmte, ik ben een enorme koukleum!

      Verwijderen