Volgers

dinsdag 24 april 2018

nieuwe sokken op de naald zetten

Hallo lieve mensen,

Vandaag heb ik een vrije dag van mijn werk, maar ik zit weer boordevol plannetjes wat ik allemaal wil/moet doen vandaag. Ik heb maar eens even ouderwets pen en papier gepakt, en een lijstje gemaakt, met klusjes die me te binnen schoten, en die ik graag "even" gedaan wil hebben.

Het roze vest is af! Ik moet de draadjes nog wegstoppen en het vest een sopje en een blockje geven, en eens even in mijn voorraad knopen op zoek gaan naar geschikte knoopjes.
Als het af is, laat ik uiteraard foto's zien.

En als een werkje af is, begin ik weer aan een volgend werkje.
Ik kwam een heel apart patroon voor sokken tegen. Eentje waarbij je heen en terug breit! Normaal brei je sokken natuurlijk in de rondte, maar dit is een patroon waarbij je op een bepaalde manier de draden om elkaar moet slaan, en dan brei je weer terug. Je breit met 4 verschillende kleuren, en de banen lopen dan schuin over de sok.
Hm, vage beschrijving, ik snap het.
Het is een gratis patroon op Ravelry, hier kun je het vinden.
Even een foto van zo'n sok laten zien, zodat jullie de beschrijving wat beter kunnen begrijpen:
Apart, niet waar? Nu staan er ontzettend bonte sokken afgebeeld, en ook heel veel sokken zijn gemaakt met allemaal heel kleine restjes sokkenwol. Dat wordt mij toch echt te bont (ik vond de sokken trouwens toen ik op zoek ging naar projectjes gemaakt met restjes garen).
Nee, ik hou ze vrij rustig, ik wil ze gaan breien met een aantal bollen die ik laatst in de kringloop kocht:

De tenen, hielen en boorden brei ik met deze kleine restjes sokkenwol:

Ik gebruik alleen de instructies voor het wisselen van de draden en het heen-en-terug breien, het model brei zoals ik dat altijd brei, vind ik zelf erg prettig en het klopt altijd.

Hier is het bewolkt, maar droog. Wat valt dat weer tegen zeg, de temperatuur zo ongeveer de helft van voor het weekend. Maar dat was natuurlijk ook wel weer erg warm voor de tijd van het jaar.
Nou, ik ga aan de slag met mijn klussen-lijstje, iedereen een fijne dag gewenst!

1 opmerking:

  1. ben erg benieuwd hoe de sokken worden in jouw kleuren!!! geniet van je vrije dag!

    BeantwoordenVerwijderen