Volgers

zaterdag 14 april 2018

kingloop-dagje 1

Vandaag hebben dochter en ik een rondje kringloopwinkels gedaan.
We zijn er goed geslaagd.
Dochter kocht o.a. een zak met allerlei handwerkspulletjes.  Er zat van alles in, zoals kaartjes maaswol, naalden, drukkertjes, elastiek enz. En deze 2 dingen. Iemand enig idee wat het is en waar het toe dient?
Rechts staat Prym, links staat grip-fix 16"'
En wat afbeeldingen er bij.
Ik kan niet bedenken wat het zou kunnen zijn, bij Prym denk ik aan naaigerei, maar dat brengt me niet dichter bij de oplossing wat dit is.
Iemand enig idee?
Het andere is dit:
Achterkant, en voorkant:
Wie oh wie kan ons vertellen wat dit is?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Iedereen een fijne avond en mooie zondag gewenst!

6 opmerkingen:

  1. Dag Anja,
    De voorwerpen die je laat zien , zijn hulpstukken om zelf knopen of zgn spijkers in zelf genaaide spijkerkleding te slaan.
    Zo,n 30 jaar geleden heb ik dat vaak gedaan in de broekjes van mijn zoon. Ik denk dat ze nu ook nog wel verkrijgbaar zijn in stoffenzaken en op de markt bij de fourniturenkraam.
    Groeten,
    Clazien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je antwoord! Wat is het toch als mensen elkaar op deze manier willen helpen!
      Ik weet dat ik ze vroeger bij mijn moeder wel in haar naaikastje heb gezien, maar had geen flauw idee wat ze er mee deed. Ze naaide alle kleding voor zichzelf en voor mij, ook spijkerbroeken, dus daar zal ze ze dus voor gebruikt hebben.

      Verwijderen
  2. Ja, ik zag het ook direct Anja, hulpstukken om knopen te slaan, ik heb zo ook nog in mijn naaikastje liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha, het antwoord is al twee keer gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en ze zullen zeker wel een keer van pas komen, bij het maken van een tas of zo, want spijkerbroeken/jasjes ga ik zeker niet (meer) maken

      Verwijderen
  4. fijn dat anderen het antwoord wisten, want ik had het niet geweten... ik heb weer wat geleerd vandaag dus!!

    BeantwoordenVerwijderen