Volgers

woensdag 18 april 2018

scoupy

Kennen jullie Scoupy? Daar kun je meedoen aan cashback-acties voor aankopen in de supermarkt.
Ik ben van nature vrij zuinig aangelegd. Niet gierig, geen vrek, beslist niet, ik deel graag uit en vind het leuk om mensen te verrassen met een cadeautje.
Maar ik denk wel goed na over hoe ik mijn geld uit geef.
Altijd al gedaan, ik denk dat dat gewoon in je zit, ik heb waarschijnlijk niet voor niets "vroeger" de keuze gemaakt boekhouder te worden...

In ieder geval, zeker nu mijn man ook geldzaken in de war stuurt, is het belangrijk om goed op de centjes te passen. Eind februari kwam ik op het wereldwijdeweb Scoupy tegen. Hm, zou dat wat zijn?
Nou, het leek mij wel wat. Ik besloot me aan te melden, dat is helemaal gratis. En vanaf dat moment krijg je aanbiedingen, waarbij je een product voor bijvoorbeeld 50 eurocent of zelfs geheel gratis kunt uit proberen.
Natuurlijk begrijp ik wat het addertje onder het gras is: je kunt een A-merk uitproberen, en dan is de hoop dat dat product jou zo goed bevalt, dat je het vaker gaat kopen (maar dan natuurlijk voor de volle prijs).
Maar dat ben je natuurlijk niet verplicht.
Overigens, het betreft niet uitsluitend A-merken. De enige cola die wij lekker vinden is van het merk First Choice. Laatst kon ik daarvan een fles aanschaffen, en kreeg ik het volledige aankoopbedrag terug.
Verder probeerden we de volgende producten uit:
Rivella, Beckers ovensnacks, Servero 100% appelmoes (zelfs 2 keer geheel gratis), Pickwick Joy of Tea (jak, de spicey-variant vonden we allebei erg vies!), Maggi Mals en Kruidig, 7Up Lemon, Sourcy water met appelsmaak.
In totaal ontving ik €9,98 terug.

Ik vind het eerlijk gezegd heel leuk. Dochter en ik houden er wel van om producten die we niet kennen uit te proberen, en als dat (bijna) gratis kan, waarom niet?
De Rivella en 7Up zijn heel goed bevallen, beide lekker verfrissend bij warm weer. Heel veel zullen we het niet kopen, omdat wij liever water met een beetje siroop drinken, in plaats van bubbels, maar we zullen het vast nog wel eens een keertje kopen als het in de aanbieding is.
Dat geldt ook voor de ovensnacks, de appelmoes (100% appel, niets aan toegevoegd, wat mij verbaast, want het smaakt best zoet, en nee, voor die enkele keer dat wij appelmoes nemen ga ik het echt niet zelf maken).

Over de Sourcy pakjes zijn de meningen verdeeld. Nou ja, echt lekker vinden we het allebei niet, tijdens het drinken proef je alleen (hard!) water, als je het doorslikt krijg je een vleugje appelsmaak mee. Dochter kreeg echter maagkrampen, na het drinken van zo'n pakje, dus die is er van genezen.
Het zijn 6 van die kleine pakjes, en ik maak ze wel op, vind het niet vies maar € 1,59 voor 6 van die pakjes ga ik zeker niet betalen (ze waren nu gratis).

De Maggi Mals en Kruidig kende ik niet. Maar dat wilde ik best eens uitproberen. Het zijn 4 velletjes bakpapier. Je legt een kipfilet in zo'n blaadje, pan (zonder boter) verwarmen, dan het pakketje erin, een paar keer omdraaien, en klaar. Het vlees bleef lekker mals, de kruidensmaak was lekker, dus die zullen we vast nog wel eens een keertje kopen. Je gebruikt geen vet, dus het is in ieder geval niet ongezonder dan met een klontje boter of wat olie in de pan.

Wat ik jammer vind, is dat sommige producten bijna nergens te koop zijn. Zo kunnen we de Sourcy Sprankelend met mangosmaak nu gratis proberen. Er staat bij dat dit te koop is bij AH, Jumbo en Dirk. Hier in de omgeving alleen Appie's, maar geen enkel filiaal heeft dit in hun assortiment zitten.
Datzelfde geldt voor de Hero Water &, die je voor 50 eurocent kunt uitproberen, alleen te koop bij AH, maar niet bij de filialen hier in de regio.
Ach nou ja, dan proberen we die gewoon niet uit.
Het is wel raar, want ze geven aan dat ze de acties afstemmen op jouw woongebied. Zo kreeg ik laatst een aanbieding voor kattenvoer, en daar stond heel duidelijk vermeld dat die aanbieding niet voor iedereen geldig was, alleen als je een AH in de buurt hebt die dat verkoopt. Ik heb van die aanbieding geen gebruik gemaakt. Eind februari heb ik weer een voorraad voer gekocht dat toen voor een heel mooie aanbiedingsprijs te koop was. En daar kunnen we een half jaar mee vooruit.

Hoe werkt het?
Heel eenvoudig!
Je koopt het product, maakt een foto van je kassabon, stuurt die via de website in, en je krijgt heel snel je geld terug. En snel is echt snel. Je foto wordt bekeken, en als die goed leesbaar is en het product erop staat vermeld, krijg je direct een mailtje dat je aanvraag is goedgekeurd. Tot nu toe stond het geld dan binnen 24 uur op mijn bankrekening.
Die foto is nog wel een dingetje. De winkel, datum van aankoop en het product moeten in ieder geval goed leesbaar zijn. Je kunt dus de kassabon dubbel vouwen, zodat alles leesbaar op de foto past. Maar dat lukte me een keer niet goed, waardoor ik tot 2 keer toe een bericht kreeg dat mijn aanvraag was afgewezen. Nu houdt ik het product dat waarvoor ik geld ga terug vragen apart, reken het op een aparte kassabon af, zodat ik die eenvoudig op de foto kan zetten, zonder allerlei gevouw en gedoe. En dat werkt uitstekend!

Dus mochten jullie ook wel eens wat producten gratis of goedkoop willen kopen (of uitproberen als je ze nog niet kent), zou ik zeggen: meld je ook aan bij Scoupy!
Nee, ik heb geen aandelen, ook geen link via welke je je kunt aanmelden en dat ik daar dan iets voor terug ontvang, maar ook al trekt de economie aan (volgens de geleerden dan) ik denk dat veel mensen dit wel kunnen gebruiken. Ik heb inmiddels alweer een tientje bespaard op mijn aankopen.

Fijne dag allemaal! Geniet van de zon, die hier al volop schijnt. Ik ga nu eerst lekker de was buiten hangen, het zal best snel drogen. Ik hoop alleen wel dat de vogeltjes er niets op laten vallen, ze zijn druk aan het heen en weer vliegen, hier in de tuin, bekjes vol takjes en allerlei ander bouwmateriaal voor hun nestjes. En poeslief kijkt er naar, maar meer ook niet. Ach, waarom zou je een vogeltje willen op peuzelen als het vrouwtje lekker voer voor je heeft?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten