Volgers

maandag 16 april 2018

voortgang vest

Eerder liet ik jullie het vest zien, dat ik wilde breien:
 En de garens die ik daarvoor had uitgekozen:
Ik houd er van met meerdere kleuren te breien.
Maar toen ik de panden had gebreid, tot aan waar de pas begint, sloeg de twijfel toe.
Zou ik niet gewoon het hele vest breien met het oud-roze garen?

Het aparte boord aan de mouwen wilde ik toch al niet breien.
Tja, zo gaat dat altijd bij mij. Ik kies een patroon uit, maar zelden brei ik het precies na. Altijd wel een dingetje wat ik anders doe.
Als ik nu eens in de mouwen hetzelfde ajour-patroontje zou inbreien? En dan het vest in 1 kleur breien? Ik vroeg jullie advies, en dat was duidelijk: 1 kleur gebruiken!

Een extra voordeel wat ik zie in zo'n vest in 1 kleur, is dat het makkelijk te combineren is met diverse shirtjes, en ik er ook een sjaal of omslagdoek bij kan dragen. Dat laatste vind ik bij breiwerk met een meerkleurige pas niet zo mooi staan.

En zover was mijn vest gisterenmiddag:
Panden en mouwen waren op de juiste lengte om aan de pas te beginnen.
Dus zette ik alle steken weer op 1 rondbreinaald:
Nu alleen nog de pas breien, en dan heb ik er een fijn vest bij.

Er blijft best veel roze garen over. Ik verwachtte dat ik alle 11 bollen nodig zou hebben, maar tot hier toe heb ik pas 5 bollen gebruikt. Waarschijnlijk ga ik resterend garen gebruiken in een omslagdoek, die ik bij koud weer op dit vest kan dragen. Want ik ben nu eenmaal een koukleum.
Kan niet wachten op het warmere weer dat voor later deze week wordt verwacht!


2 opmerkingen:

  1. wordt een prachtig vest!!! met mijn vest die ik ook op deze manier brei, ben ik nu met de mouwen bezig..

    BeantwoordenVerwijderen