Volgers

woensdag 31 januari 2018

modderpad is gelukkig weer begaanbaar

Vorige week vertelde ik over het modderpad dat hier was ontstaan.
Gelukkig trof ik het een paar dagen later een stuk beter aan:
Sorry voor de slechte foto, maar het was al bijna helemaal donker, toen ik thuis kwam.
Ik weet niet wie het heeft opgeruimd, dochter en ik waren allebei van huis, maar ik ben blij dat het netjes is opgeruimd. Toch heel vervelend als je door de modder moet elke keer.

Of was ik toch wat te optimistisch?
Weliswaar is er een poging gedaan om de diepste putten weer te vullen met grond, is de weg min of meer schoongeveegd, maar jullie zien het, helaas wordt er nu niet over de weg gereden, maar door onze berm! Dus dat wat eerder deze week zo netjes was aangeveegd, wordt nu weer kapot gereden!
En stroomt vol water, dus het is opnieuw een modderpad geworden.

Eerder hadden we (Drentse zwerf-)keien liggen langs de rand van de berm, zodat er niet door onze berm werd gereden. Dat hielp toen helaas niet veel, er werd gewoon over de keien heen gereden! En die zakten steeds dieper de grond in.
Ik snap het werkelijk niet waarom je zou kiezen om over keien te stuiteren, in plaats van over een keurig bestrate weg te rijden, maar het gebeurde helaas wel.

Ik denk dat we het voorjaar maar moeten afwachten, dan kunnen we ons bermpje misschien weer netjes maken, met gras inzaaien, of er misschien gewoon wat struikjes neerzetten?
We hebben nog even om erover na te denken, voorlopig heeft het niet zoveel nut om er iets aan te gaan doen.

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat is wel jammer... Maar misschien gebeurt het als auto's elkaar passeren.. of is dat niet aannemelijk?
    Het is ook erg nat overal en ik denk dat het pad ook wat laag ligt. Maar een bende is het wel en het staat zo naar!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het pad is breed genoeg voor 1 auto (of zelfs de tractor van de campingbaas) maar elkaar passeren kan echt niet, daar is er de ruimte niet voor. Het lijkt op de foto misschien dat het pad laag ligt maar dat vertekent. Het ligt juist hoger dan de parkeerplaats erachter, die staat nu helemaal blank door de vele regenval.
    Inderdaad, het staat zo naar, ik hou er wel van als het allemaal netjes schoon is buiten.

    BeantwoordenVerwijderen