Volgers

maandag 29 januari 2018

bank-perikelen


Ik vertelde jullie eerder dat ik een nieuwe bankrekening had geopend. Dat openen gaat heel snel, binnen 10 minuten kreeg ik mijn nieuwe rekeningnummer.
Maar toen ging er wat mis....
Ik moest nog wel even mij identificeren. Optie 1 was mij persoonlijk gaan legitimeren op het hoofdkantoor (aan de andere kant van het land). Optie 2 was mij legitimeren op een postNL-kantoor (op 12-01 vertelde ik al dat dat niet was gelukt). Optie 3 was geld overmaken vanaf de bankrekening die ik nu al heb lopen, en kopietjes van voor- en achterkant van mijn legitimatiebewijs opsturen.

Aanvankelijk kon ik geen geld overmaken naar de nieuwe rekening, maar dat lukte uiteindelijk toch nog. En toen verwachtte ik dat nu alles was geregeld, en ik een bankpas en pincode (separaat van elkaar) zou gaan ontvangen.

Fout! Dom, dom, dom, hoe kon ik nu denken dat het nu allemaal wel goed zou komen?
Nee, ik kreeg een brief, waarin stond dat men mij niet kon identificeren a.d.h.v. de overschrijving. Die was namelijk gedaan vanaf een bankrekening die niet begint met mijn naam.
Ja duh, ik had had opgegeven dat dat een en/of-rekening is, eerst staat mijn mans naam er en dan en/of ...(mijn naam).
Of ik dus maar weer wat wilde opsturen, bijvoorbeeld een kopie bankafschrift . Ja, die krijgen we dus niet meer, en als je online een screenshot maakt staat er ook niet de volledige namen vermeld, gewoon omdat daarvoor geen ruimte is.
Maar een screenshot van de rekeningdetails mocht ook, dus ik stuurde die op.
Als ik dat nu had geweten, had ik dat mee kunnen sturen met de kopietjes van mijn ID-kaart.
Van een bank die milieu hoog in het vaandel heeft, verwacht ik eigenlijk niet dat ik tot twee keer toe iets moet opsturen via de post.


Dus ik wachtte.....maar ik kreeg geen post van de bank.
Afgelopen donderdag maar eens een mail gestuurd naar de klantenservice, met dit verhaal en de vraag of men mij kon vertellen wanneer ik een bankpas en pincode ga ontvangen.
En ik wachtte weer.... en ik kreeg geen reactie. Zelfs geen automatische antwoordmail "uw mail is goed ontvangen en wij zullen z.s.m. reageren". Nee, gewoon helemaal niets.
Inmiddels heb ik nu dus al 3 weken een rekeningnummer, maar daar kom ik niet veel verder mee.
Zucht!
Morgen maar eens proberen of de medewerkers aan de telefoon me verder kunnen helpen, zou toch wel heel fijn!


1 opmerking:

  1. Ah, wat een gedoe toch! Ik zou bijna zeggen 'je moet misschien maar een andere bank proberen..."
    Ik hoop dat e.e.a. snel gaat werken, wat een irritatie kan het allemaal opleveren!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen