Volgers

zaterdag 27 januari 2018

trotse moeder

Vandaag moet ik werken, maar voordat ik vertrek, wil ik jullie graag iets laten zien.
Dit kruikje liet ik jullie al eens zien. Gekocht in een kringloop, met de bedoeling gebruikt te worden door dochter op haar opleiding.
Deze foto maakte ik op een zonnige dag.
Gisteren was het grauw en mistig weer, dus de foto's zijn nogal donker, maar ik wilde jullie toch laten zien wat er van het kruikje geworden is: 
 En aan de andere kant ziet het er zo uit:

Leuk geworden, niet waar? Ze leert op haar opleiding allerlei technieken om spullen een ander uiterlijk te geven, verbronzen, vergulden, marmer-effecten, ga zo maar door.
Ze heeft het super naar haar zin, en binnenkort begint ze aan haar stage. Ze gaat dan bij een kinderspeelparadijs (leuk woord voor scrabble of galgje!) muurschilderingen aanbrengen. Dat is wel superleuk natuurlijk!
Er zijn klasgenoten die een stage hebben bij een klein schildersbedrijfje, en haar vriendin bijvoorbeeld gaat tot de zomervakantie op pad met een meneer op leeftijd, een schilder die hard op weg is naar zijn pensioen, en die haar de kneepjes van het vak zal leren. Maar erg veel zin in de stage heeft die vriendin niet, want waar moet je het de hele dag over hebben met zo'n meneer-op-leeftijd? Snap ik best wel, ze zal er vast veel kennis kunnen opdoen, maar het zullen best lange maanden voor haar worden.

4 opmerkingen:

  1. Ze heeft het beter getroffen dan haar vriendin, lijkt me erg leuk om muurschilderingen aan te brengen, ze boft maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk.. lijkt net een eeuwenoud kruikje net opgegraven!!!
    enne... ik ben ook op leeftiojd.. 64.. en heb ook altijd stagaires begeleid, en ze hadden het altijd naar hun zin bij mij, ze zieden dat ik leuk was...en leuke mensen hebben geen leeftijd!!! bedankt trouwens voor je bezoekje op mijn blog.. ben maar gelijk volger van de jouwe geworden ! leuke posts heb je !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm , wel een beetje een vooroordeel , want hoe interessant mensen zijn en hoeveel je met hen gemeen hebt heeft wat mij betreft niet veel met leeftijd te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke opleiding zeg...
    Misschien valt het hard mee voor haar vriendin; er zijn ook hele leuke oude mensen.. Ze verschillen net zoveel als andere mensen en overal heb je brompotten en olijkerds!

    BeantwoordenVerwijderen