Volgers

woensdag 3 januari 2018

1e paar sokken 2018

Ja, het jaar begint productief, haha.
In december was het thema bij de RestEndGruppe op Ravelry "bont".
Ik zocht restjes sokkenwol uit, in allerlei kleuren:
Ik zou strepen breien, en een grote restant-bol lichtgrijs gebruiken om steeds af te wisselen met alle kleurtjes.
Maar wat kom je toch nog een eind met een restant bolletje! Het lichtgroene garen was pas op toen de voeten al bijna helemaal gebreid waren.
Dus sloeg ik alle andere groene en ook alle blauwe en knalpaarse restjes over, en pakte het lichtpaarse, en vervolgens het roze garen (die bolletjes zijn op de bovenstaande foto nogal overbelicht, het zijn de 3 grote en 2 kleine bolletjes onder de oranje restjes).

Toen ik gisteren het huisje aan het opruimen was, kwam ik de sokken weer tegen. Ze lagen onderin mijn handwerkmandje dat naast mij bij de bank staat. Het breien van de sokken was al wel helemaal gedaan, maar alle draadjes moesten nog worden weggewerkt.
En dat heb ik gisteren gelijk maar even gedaan, kom ik ze mooi nog op de foto zetten, voordat het weer donker werd.

Deze foto plaatste ik al eerder. Ik vertelde toen dat door mijn nieuwe werkschoenen, de tenen van mijn sokken kapot gingen. Ik draag inmiddels weer mijn oude schoenen (gelukkig had ik die nog bewaard!), en mijn sokken blijven gelukkig weer heel.
Ik had bedacht om nieuwe tenen te breien, en die dan aan de sokken te maken. Maar ik heb voor de meeste sokken helemaal geen garen wat qua kleur past bij de sokken. Bovendien waren van een aantal sokken vooral de hielen al wat dun geworden.
En dan kan ik opeens heel rigoureus zijn! Ik ben gisterenavond de sokken aan het uithalen gegaan. Vooral van de benen is het garen nog als nieuw, en de bolletjes die ik daar nu van heb kan ik gaan gebruiken voor nieuwe restjes-sokken.
Ik kan in januari zeker meedoen met het thema deze maand, bruin heb ik nu weer meer dan genoeg aan restjes in mijn voorraad! Morgen ben ik weer vrij, zal ik de bruine restjes eens op de foto zetten, en bedenken hoe ik die ga verwerken in een paar sokken.

1 opmerking:

  1. Tjonge, 3 januari en al een paar sokken af! Maar ik vind ze leuk hoor in die zachte kleurtjes. En ik dacht even dat je alle oude en/of kapotte sokken weg had gegooid... Maar nee, zelfgebreide sokken kun je natuurlijk heel goed uithalen en de wol opnieuw gebruiken! Een leuke uitdaging hoor!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen