Volgers

donderdag 10 mei 2018

vakantie


Heerlijk, een week lang vakantie, en dan zulk heerlijk weer. Hoge temperaturen betekent voor mij minder hinder hebben van de fibro, mijn spieren voelen minder stram en pijnlijk, en ik heb ook meer energie dan wanneer de temperatuur onder de 25 graden zakt.
Gisterenochtend ook nog eens mijn vitamine B12 injectie gehaald, kan ik er weer 4 weken tegen.

De dag begon gisteren al vroeg. Ik moest om 8 uur mijn prik halen, en ik ben gelijk even langs de supermarkt gefietst voor wat boodschapjes (vers fruit, melk e.d.)
En zoals ik het deze hele week al doe: vroeg uit de veren, bepaalde extra huishoudelijke klusjes oppakken, en daarna nog een hele dag voor me hebben waarin ik lekker kan genieten van het mooie weer en mijn vrije dagen!
Maandagavond had ik was gedraaid en opgehangen en de volgende ochtend was het droog. Gelijk de hele kledingkast leeggehaald, sopje erdoor, alle kleding uitgesorteerd.
En zo deed ik deze week meer van dit soort klusjes.
De koelkast schoongemaakt en ons badkamertje blinkt ons weer tegemoet.
We hadden een houten plantenbak in de tuin staan. Die was ongeveer 2 meter x 50 centimeter, en ooit van vlonderplanken zelf in elkaar gezet.
Maar dit najaar haalde ik de bak leeg (eigenlijk met de bedoeling hem een andere plek in de tuin te geven) en toen bleek de bak behoorlijk verrot te zijn. Het hout was toen kletsnat, dus ik heb de bak maar laten staan, onderste boven, zodat hij niet vol zou lopen met regenwater.
En nu was de bak natuurlijk helemaal kurkdroog geworden. Gisteren haalde ik de bak uit elkaar, het was zo verrot dat ik het hout met mijn handen in stukken kon breken.
Zo, dat geeft weer ruimte in de tuin.
Ik heb heel grote, stevige fietstassen aan mijn boodschappenfiets. Die hebben in de winter best wat te leiden, met spetters van regen, sneeuw, pekel. En dan krijg je een soort schimmel op de tassen.
Gisteren de hele dag de fiets in de zon gezet, en aan het einde van de middag kon ik alle viezigheid van de tassen afborstelen.

Gisterenavond heb ik het gras nog gemaaid, want dat was alweer flink gegroeid, en vannacht werd regen verwacht.

Vandaag is dochter ook vrij, en we besloten om lekker uit te slapen. We maken er een fijne relaxte dag van.

2 opmerkingen:

  1. je bent een bezig bijtje op je vrije dagen!!! heerlijk die droge warmte he!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ZALIG die warmte! En ik was wel een bezig bijtje, maar ik stond 's morgens gelijk op met dochter (die moest gewoon werken) en dan 's ochtends even flink doorwerken, en daarna nog een hele vrije dag voor je. Daardoor heb ik vooral het gevoel heel veel ontspannende dingen te hebben gedaan. Heerlijk!

      Verwijderen