Volgers

dinsdag 15 mei 2018

Löchrig sokken

Mijn Löchrig sokken zijn af.
Het bleek een heel erg leuk patroon om te breien. Verdeeld over 3 zaterdagen kregen we steeds een stukje van het patroon. De sokken worden gebreid vanaf het boord. Dat doe ik nooit, omdat ik vind dat de tenen niet zo mooi worden, met een naad. Bovendien vind ik zo'n naad niet lekker zitten.
Je krijgt ook van die puntige tenen (hihi). Maar de sokken zitten erg lekker. Dus misschien vallen de naden wel mee. We zullen het vanzelf merken.
De kleuren zijn op de 1e en 3e foto zoals ze in het echt zijn, de foto waarop ik ze draag is in de schaduw genomen, de kleuren komen er daardoor niet helemaal goed op te staan.

Het zijn sokken met een kort been, het zijn echt zomersokjes. En daardoor wegen ze ook maar 45 gram. OK, ik heb ook maar schoenmaat 35, dat scheelt ook wat grammetjes.
Toch weer fijn wat restjes sokkenwol kunnen gebruiken om er een paar sokken van te breien.

Dit waren de restjes waarmee ik begon:
Alleen de 2 grote bollen (met band) zijn nog over, daarvan gebruikte ik van elk maar een klein beetje,  en van het knalroze is ongeveer de helft gebruikt, alle andere restjes zijn helemaal op.

4 opmerkingen:

  1. Ze zijn mooi gelukt hoor.....liefs van mij 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattige schulprand hebben de sokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vond ik ook, heel simpel maar zo anders dan anders. En heel eenvoudig te maken. Ga ik vast nog wel eens vaker doen.

      Verwijderen