Volgers

vrijdag 25 mei 2018

Rhododendrons

In onze tuin in Zuid-Holland hadden we Rhododendrons staan. Ze overleefden, bloeiden elk jaar, maar daar had je het dan ook mee gehad. Groter werden de struiken nooit, als gevolg van verkeerde grond (combinatie klei en veen).
We hebben 2 jaar geleden zo'n struik overgeplaatst naar de tuin bij ons vakantiehuisje in Drenthe.
En die is de afgelopen 2 jaren al flink gegroeid, heeft het hier reuze naar de zin.
Laatst liet ik er wat foto's van zien.

Op de weg van mijn huis naar mijn werk rijdt ik langs heel veel tuinen met prachtige, heel grote Rhododendrons. Dat is echt genieten. En de grootste zijn 3-4 meter hoog!

Ik besloot vanmorgen, op weg naar mijn werk, om even langs de kant van de weg te stoppen en er een foto van te maken. Want onze struik is alweer uitgebloeid, en voor je het weet is deze pracht ook alweer ten einde:
Nu ik de foto zie heb ik er spijt van dat ik niet even wat dichterbij ben gaan staan, maar ja, in de ochtend- en avondspits is dat niet zo verstandig, want er rijdt behoorlijk wat verkeer over deze weg.

Ik wens iedereen een fijn weekend, als de weersverwachtingen uitkomen wordt het een heel warm weekend. Dat vind ik heerlijk, zo fijn dat mijn spiertjes nu zo soepel zijn en ik bijna geen pijn voel in mijn lijf, maar voor iedereen die er minder goed tegen kan: bedenk maar dat dit in ons kikkerlandje maar een paar dagen per jaar voorkomt, voor je het weet is het weer voorbij!

2 opmerkingen:

  1. zoveel bloeiends te genieten nu!!! ik sta elke dag voor mijn bloeiende roze roos.. echt 10cm in doorsnee.. prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, 10 cm, ik begrijp dat je die elke dag staat te bewonderen.

      Verwijderen