Volgers

zondag 13 mei 2018

Privacyverklaring

Zakelijke mededeling:

Ik heb zojuist een privacyverklaring toegevoegd aan dit blog.

Onder heel hartelijke dankzegging aan Janine van www.simpelrijkleven.nl
Zij heeft een tekst opgesteld, die voldoet aan de eisen die worden gesteld aan blogs, en die zij vrij beschikbaar stelt onder voorwaarde van bronvermelding. Bij deze voldoe ik daar graag aan.

Ik heb de tekst uiteraard aangepast aan mijn eigen blog.
Voor een ieder die ook een blog heeft, en niet (precies) weet wat te doen: ik raad je aan het blog van Janine te bezoeken en a.d.h.v. haar privacyverklaring die van jou in orde te maken.

Mocht je willen dat een reactie die je hier ooit hebt geplaatst wordt verwijderd, verzoek ik je mij dit via email te laten weten.
Dit onder vermelding van:
de naam die je gebruikte
de tekst die je wilt laten verwijderen
de datum van de tekst waaronder je reactie is geplaatst.
Alleen met die gegevens is het voor mij mogelijk je reactie te vinden en te verwijderen.

11 opmerkingen:

  1. Waar gaat dit in hemelsnaam over???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over iets wat 25 mei 2018 in gaat, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ook als hobby-blogger zonder klanten ben je verplicht persoonsgegevens goed te beschermen en is zo'n privacyverklaring noodzakelijk. Het is heel raar dat hier zo weinig aandacht in de media voor is, en er ook (bij mijn weten) geen informatie-campagne door de overheid is gestart. Wij hebben een bedrijfje en daar stuurde de Autoriteit Persoonsgegevens dus een hulpbrief naar, maar alle "gewone burgers" moeten e.e.a. kennelijk maar zelf uitzoeken.
    Dus heb je een blog: je bent gewaarschuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet dat er ook nog opzetten. Waar heb je het verder op gezet in de blog...of alleen als post?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die wet gaat over het plaatsen van fotos en namen van mensen en is met name bedoeld voor verenigingen en bedrijven.
    Het gaat dus niet over reacties die mensen zelf plaatsen.
    Die reacties kunnen ze zekf weer verwijderen door op verwijderen te klikken.

    De complete wet kun je vinden op de website van de overheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat wel degelijk ook over reacties die mensen zelf plaatsen. Die kunnen ze zelf verwijderen, maar je bent verplicht ze erop te wijzen, en aan te geven dat jij ook bereid bent dat voor ze te doen.

      Verwijderen
  5. https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Graag gedaan, een gewaarschuwd mens telt immers voor twee. Het verbaast mij dat hier zo weinig aandacht door de overheid aan wordt besteed, veel mensen denken dat het hen niet aangaat omdat ze geen bedrijf hebben, geen klanten hebben, enzovoorts, maar zo zit het helaas niet.

      Verwijderen
  7. wat een raar en ingewikkeld gedoe weer met die wet... snap er de ballen van en volgens mij verandert er niks, behalve dat iedereen nu dit op zijn blog moet hebben staan.. had al naar een voorbeeld gezocht, maar kon het nooit vinden.. gelukkig zei jij dat het onderaan je blog stond.. dus nu eindelijk eentje gevonden!
    ik vind het een beetje lijken op die overbodige instrukties die voor amerikanen op dingen staan zoals bij een magnetron: doe er geen huisdieren of babies in!
    iedereen weet dat internet geen geheim is en alles bewaard blijft..waarom dit nu nog eens uitgebreid vermelden overal????
    ik pik die verklarig van jou.. als het mag ?? hahah of is dit mijn eerste grote overtreding van die nieuwe wet??
    o boy het leven wordt steeds ingewikkelder en de lol gaat overal vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is heel veel gedoe, en er zijn inmiddels heel wat mensen gestopt met hun blog, erg jammer. Je mag uiteraard mijn verklaring gebruiken, maar dan wel graag erbij vermelden dat dit oorspronkelijk van het blog Simpelrijkleven komt. Zij heeft deze tekst gemaakt en stelt deze gratis beschikbaar op voorwaarde dat er een bronvermelding bij staat.

      Verwijderen