Volgers

zaterdag 12 mei 2018

tuin

Vandaag ben ik lekker in de tuin bezig geweest. Ik had de nodige plannetjes, maar aan het begin van de week was het me toch echt te warm om met opsluitbanden te gaan sjouwen.
Die heb ik vanmorgen allemaal hun plaatsje gegeven.

Ik ben heel slecht in het nemen van voor-foto's. Meestal bedenk ik me achteraf pas, dat ik vooraf geen foto heb gemaakt, hihi. Zo vertelde ik jullie eerder deze week over een plantenbak die ik uit elkaar heb gesloopt. Tja, vooraf geen foto gemaakt.
Maar ik vond nog een foto in het archief! Hier staan er nog een paar lavendelstruiken in.
Die hebben nu een veel beter plekje:
Hier zie je ze op de voorgrond staan.

Op de foto met de plantenbak zien jullie de bak voor ons schuurtje staan.
Die hoek heb ik vandaag helemaal opgeschoond:
 Waar je nu de grond kunt zien, lagen de opsluitbanden opgestapeld.
Zo is het natuurlijk wel erg kaal! Dus ik heb er maar even wat potten neergezet:
Het hoekje met grond ga ik ook nog wel een keertje voorzien van plantjes.
Twee delen van de plantenbak waren nog wel helemaal goed, en die hebben een nieuw plaatsje gekregen, als borderrand onder de coniferenhaag. 
Kijk, dat is lekker recyclen! Geen kosten, alleen maar nuttig hergebruik.

Ik heb jullie al vaker de vogelvoederpaal laten zien. Je kunt hem hierboven ook op de 2e foto zien.
Ik houd niet van bestrating in de tuin, maar legde in het najaar wel een paar tegels rondom die paal, zodat we het voer en de vetbollen kunnen bijvullen zonder in de modder hoeven staan.
Niet alle vogeltjes zijn erg netjes met eten, dus er vliegen heel wat zaadjes in het rond. En die zijn lekker gaan kiemen. Een paar weken geleden haalde ik alles weg, maar nu was het allemaal al weer flink gegroeid! Dus ook dat heb ik vandaag weggehaald, inclusief zoveel mogelijk van de zaadjes die er omheen op de grond lagen.
Nog een paar zakken bemeste tuingrond over ons tuintje verdeeld.

Eerder deze week al het gras gemaaid, en zo is ons tuintje weer helemaal aan kant.
Kosten? Alleen 3 zakken (40 liter) tuingrond, gekocht in de aanbieding voor 5 euro.

Volgens de weersverwachting krijgen we morgenmiddag flinke regen/hagel/onweersbuien hier in het Noorden. Ach, zo'n afwisseling van zon en neerslag is voor de tuin alleen maar fijn, zolang de hagelstenen tenminste de planten niet beschadigen.

Als het inderdaad zulk nat weer is morgenmiddag, zitten dochter en ik lekker voor de tv, een berg-etappe volgen van de Giro.
Voor iedereen die ook gaat kijken (of naar Max): ik hoop dat het een leuke, spannende wedstrijd wordt om naar te kijken.


2 opmerkingen:

  1. Je hebt een hoop werk verricht deze week

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb mijn vrije week goed benut, maar door elke dag een beetje te doen, en vooral ook veel tijd te nemen voor leuke, ontspannende dingen, heb ik helemaal niet het gevoel dat ik een "werk"week achter de rug heb. Komt ongetwijfeld ook door de hoge temperaturen, mijn spieren zijn nu bijna zo soepel als van de meeste mensen, heerlijk!

      Verwijderen