Volgers

woensdag 23 mei 2018

even wat laten weten

Zo lief, alle reacties die ik van jullie mag ontvangen! Nogmaals hartelijk dank daarvoor!
Ik wil even laten weten hoe de stand van zaken is.

Ik zit in mijn vrije uurtjes wat te freubelen met garen en brei- en haaknaalden, maar niets is af, dus niets te laten zien.

Op het moment heb ik niet zoveel vrije uurtjes, werk wat extra uren, en soms komen er andere dingen tussendoor. Zoals de auto van dochter, die gisterenochtend niet wilde starten. Toen ze 's avonds uit haar werk kwam nog eens geprobeerd, liep gelijk als een trein.
Vanmorgen startte ze de auto, reed achteruit uit de parkeerplaats maar na een halve meter rijden sloeg de motor af. Niet meer aan de praat te krijgen.
Vanavond samen e.e.a. bekeken.

Ik heb in een ver verleden bij een B.M.W. garage gewerkt (als boekhouder, maar je krijgt dan toch wel e.e.a. mee). Daar ook mijn man ontmoet, automonteur en ook daar heb ik wel e.e.a. van opgestoken. Maar hij deed altijd het onderhoud van onze auto's.
Goed, probleem is helaas nog niet opgelost. De accu is nog geen half jaar oud, staat nu voor de zekerheid aan de lader, maar ik denk niet dat dat het probleem is. De motor doet namelijk helemaal niets, je hoort alleen een droge klik. En dat zal waarschijnlijk betekenen dat de startmotor aan vervanging toe is.
Wordt vervolgd...

Aan het einde van de middag liet mijn advocaat weten dat hij bezig is met het schrijven van de kort geding dagvaarding. Yep, ik moet er aan geloven, ik moet mijn man "voor de rechter slepen". Mijn advocaat had de makelaar (die zich afgelopen vrijdag terug trok) gesproken, en nog eens bevestigd gekregen dat het gedrag van mijn man aanleiding daartoe was.
De advocaat van mijn man hult zich in stilzwijgen.
Ook hier: wordt vervolgd...

6 opmerkingen:

  1. Tjonge, wat kan het toch lang duren voordat een scheiding rond is als iemand niet mee wil werken... Hopelijk is nu toch straks het einde in zicht en kun je echt een nieuwe start gaan maken!
    Wat gaaf dat je zoveel van auto's weet... ik vind het ook wel leuke materie.. maar echte kennis heb ik niet hoor.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een echtscheidingsprocedure kan in Nederland maximaal 3 jaar duren. Als het dan niet rond is, wordt de echtscheiding toch uitgesproken. Ik heb dus nog even te gaan. En het gaat ook nog lang duren. Mijn advocaat stelt nu een kort geding dagvaarding op, die wordt dan ergens volgende week ingediend bij de rechtbank, en dan moet er bepaald worden wanneer er een zitting gaat plaatsvinden. De advocaat van mijn man heeft moeten opgeven wanneer hij verhinderd is, en dat is heel erg veel. Hij is maar een paar dagen beschikbaar in juni, en in juli helemaal niet. Dus het kan zo maar zijn dat de zitting ergens in augustus wordt gepland. Tot die tijd ligt alles stil. En dan maar afwachten hoe de uitspraak zal zijn, dan hoop ik in september/oktober de woning eindelijk te koop te kunnen zetten. Maar dat is dan dus min of meer in het gunstigste geval. Dan is er dus bijna een jaar om, en sta ik eigenlijk nog aan het begin.

      Tja, die auto's. Ik weet er niet gek veel van af, maar door mijn werk indertijd bij een autobedrijf, heb ik best wat opgestoken. Vervolgens nu ruim 28 jaar een relatie met een automonteur, met vrienden die ook iets met auto's hebben. Zo was mijn man ook de monteur voor vrienden die wedstrijden reden in de rallysport. De auto stond bij ons in de schuur, je kunt je voorstellen waar de gesprekken van die mannen over gingen.

      Verwijderen
  2. ojee pech betekent altijd dat je geld moet uitgeven!!! heeft je dochter ook geen goede verhouding met haar vader.. zodat hij naar zijn dochters auto kan kijken?? kinderen hoe oud dan ook zouden nooit moeten kiezen tussen ouders.. want hun verhouding is anders dan de man-vrouw verhouding. hoop dat de schade binnen de perken blijft!! en ja rechtszaken duren lang omdat er altijd tijdgebrek is.. 3 maanden later is echt niks bijzonders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man heeft nooit veel naar zijn dochter omgekeken, maar onderhield wel haar auto. Hij heeft, toen hij de sloten van de woning verving, niet alleen mij maar ook onze dochter letterlijk uit zijn leven gezet. Zij komt er ook niet meer in. De laatste mail die zij van hem ontving was zo schokkend, dat zij hem nu ook definitief uit haar leven heeft gezet. En alhoewel ik het graag anders zou zien, ben ik bang dat ze inderdaad nooit meer haar vader zal zien of spreken. De scheiding tussen vader en dochter ontstaat dus wel tegelijkertijd maar niet als gevolg van de echtscheiding, dit is het gevolg van een proces van jaren.
      En ik vind het diep-triest.

      Verwijderen
  3. Tjonge Anja, de situatie waar jullie in zitten en dan toch nog steeds je glas half vol hebben (zo lijkt het in ieder geval). Petje af! En heel veel sterkte en succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik ben een optimist in hart en nieren, ik heb mijn blog niet voor niets deze naam gegeven. Ondanks alle ellende wil ik er een zo leuk mogelijk leven van maken. En mijn glas is daarom altijd half vol en niet half leeg. Dank je wel voor je lieve reactie!

      Verwijderen