Volgers

zondag 27 mei 2018

handleiding Passap punnikmolen

Als kind kreeg ik dit punnik"machientje".  Er hoort een gewichtje bij om aan de onderkant van het punnikwerk te hangen, en een handleiding. Die laatste zit er niet meer bij.
Nu ben ik aan het uitproberen geweest, maar het lukt me niet om te achterhalen hoe ik de steken moet opzetten. Als die er eenmaal op staan is het simpel, het molentje blijven ronddraaien en je krijgt een gepunnikte draad.
Maar ja, dat beginnetje.
Dus mijn vraag is: heeft iemand van jullie ook nog zo'n molentje? En zou je me dan willen vertellen hoe ik de steken opzet?
Ik weet niet hoe het zit met copywright na al die jaren, maar mocht je de handleiding nog hebben en mij een fotootje daarvan kunnen sturen, zou het heel fijn zijn. Of de tekst die er in staat, hoe het opzetten werkt. Het kan maar een enkele regel zijn, ik kan me herinneren dat ik er als kind vaak mee gewerkt heb, en ik kan me niet herinneren dat het opzetten enig probleem gaf. Maar ja, toen zat de handleiding er natuurlijk nog bij (geen idee hoe die uit de doos gekropen is eigenlijk).

Mocht je me willen en kunnen helpen: alvast heel hartelijk bedankt!

3 opmerkingen:

  1. jebegint met een lusje om het eerste en derde haakje, dan weer om haakje 1 en dan verder om alle haakjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heb het gelijk uitgeprobeerd, en ja hoor, het werkt. Wat is het toch super fijn, om elkaar te kunnen helpen ook al ken je elkaar niet persoonlijk!

      Verwijderen
    2. Graag gedaan, ik heb al meerdere van die machientjes versleten in de loop der jaren.
      Dit model is helaas niet meer te koop, maar ik heb er geloof ik nog 3 rondzwerven die ik op de rommelmarkt heb gevonden.

      Verwijderen