Volgers

vrijdag 4 mei 2018

4 mei

Zojuist zijn de 2 minuten stilte op de Dam rustig verlopen.
Alleen een schreeuwer vooraf, en iemand met een spandoek, beiden zijn gearresteerd door de politie.

Ik ben blij dat de 2 minuten stilte zijn gerespecteerd, en hoop dat dat overal in het land zo is geweest.

Als kind van ouders die beiden de oorlog bewust, en aan den lijve hebben meegemaakt, vind ik het belangrijk om stil te staan bij onze vrijheid, en bij hen die hun leven daarvoor hebben gegeven.
En bij alle slachtoffers die daarna zijn gevallen, waar ook ter wereld, in welke oorlogssituatie dan ook.
En ook vind ik het belangrijk om dit door te geven aan een volgende generatie.
Mijn dochter vindt het niet meer dan logisch om die 2 minuten stilte te respecteren, en met haar vele leeftijdgenoten.
Daar ben ik dankbaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten