Volgers

donderdag 19 juli 2018

sokken in rood-wit-blauw-grijs

Nog een projectje dat op de naalden stond:
Stond dus, want mijn sokken zijn af.

Ik heb ze gebreid van verschillende sokkenwol-resten.
Gewoon een aantal bollen bij elkaar gepakt, en gaan breien.
En dan tijdens het kijken van de Tour, wat naaldjes breien.
Steeds een ander kleurtje en ander patroontje, en dan gaat het snel.
Nee, een patroon heb ik er niet van. Ik brei mijn sokken altijd op dezelfde manier, van teen naar boord, 2 sokken tegelijk op 1 rondbreinaald.
Op die manier kan ik ervoor zorgen dat beide sokken identiek worden. Ik ben nu eenmaal een pietje precies, en hoe leuk ik het ook bij anderen vind, zelf wil ik absoluut geen sokken dragen die niet identiek zijn.
Het voordeel van 2 sokken tegelijk breien vind ik, dat je geen last kunt krijgen van SSS.
Dat staat voor Second Sock Syndrom. Het tweede sokken syndroom dus.
Vaak hebben mensen een sok gebreid, met meerdere kleurtjes en/of patroontjes.
En dan is die sok af, en moeten ze nog eens precies hetzelfde gaan breien!
Daar hebben veel breisters niet zoveel zin in, ze hebben zin in een nieuw projectje.
En als gevolg daarvan blijft die ene sok alleen.
Als ik klaar ben met mijn 1e sok, ben ik ook gelijk klaar met mijn 2e sok!
En kan ik weer een nieuw projectje starten.
Wat dat nu gaat worden? Het zal één van de andere WIP's zijn die ik eerder deze week bij het opruimen van ons huisje bij elkaar heb gelegd. Want de Tour de France is gelukkig nog volop aan de gang, en dus loopt mijn plannetje om alle WIP's af te maken ook gewoon door.

6 opmerkingen:

  1. ahhhh wat een leukerdjes!!!! zie er gelijk een klederdracht bij boven de sokjes !!
    ik brei precies als jij.. ook omdat ze dan allebei tegelijk klaar zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, klederdracht! Zo ziet iedereen weer iets anders erin.
      Vanmorgen had ik mijn Ravelry-pagina even bijgewerkt, kreeg ik gelijk reacties op de Tour de France groep, dat dit DE sokken waren voor vandaag, om de Nederlanders aan te moedigen te winnen op de Alpe d'Huez. Had ik helemaal niet bij stil gestaan, maar het zijn natuurlijk de kleuren van de Nederlandse vlag.

      Verwijderen
  2. Wow, wat een leuke sokken... En dat van restjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel! Je zult het inmiddels wel weten, ik houd van sokken breien, en vooral van het combineren van allerlei kleurtjes word ik blij!

    BeantwoordenVerwijderen