Volgers

dinsdag 31 juli 2018

beslissing over deken genomen

Wat is wijsheid? Ik zat wat te twijfelen over de deken die ik wil gaan haken.
Ik had al een hele doos met bolletjes bij elkaar verzameld.
Maar ik bedacht me dat dit best veel lichte kleurtjes zijn.
En of dat nu zo praktisch is voor een deken die ik in de auto wil leggen?
Hij moet over de achterbank komen te liggen.
Zo heb ik altijd een deken bij me in de auto (kun je je nu, bij deze hoge temperaturen, niet zoveel bij voorstellen, maar als je in de koude wintermaanden ergens stil komt te staan, ben je blij met zo'n deken in de auto).
Of als we ergens onderweg zijn en een pauze willen houden maar geen picknickbankje of zoiets tegen komen, dan is het handig als je de deken ergens kunt neerleggen om daarop te picknicken.
Maar dan zijn die lichte kleurtjes helemaal niet praktisch!

Bedankt voor het meedenken, inderdaad zou het ook niet praktisch zijn als we dieren vervoeren op de achterbank.
Onze poes houdt absoluut niet van auto rijden, dus die gaat alleen mee als het echt nodig is, bijvoorbeeld naar de dierenarts. En dan zit ze in zo'n speciale reismand.
De honden wonen bij mijn (nog steeds niet ex-)man, en we zullen ze waarschijnlijk nooit meer zien, laat staan meenemen. 

Ik kocht ooit een partij garen op MP. Het was een koopje, ik heb er al heel wat kleding van kunnen maken. Zoals deze trui:
Lang leve Ravelry, ik weet dat deze trui 732 gram weegt. Maar in totaal had ik meer dan 2 kilo van dit garen. En om er nu nog weer een trui of vest van te maken, nou nee. Dat wordt een beetje saaie garderobe!
Dus dat garen ligt al jaren te wachten om te worden verwerkt. Het is 1390 gram, behoorlijk wat dus!
Dit garen wil ik gaan gebruiken, als hoofdkleur. En dan tussendoor met de andere kleurtjes aan de slag, zodat het golfjespatroon goed te zien is.
Geen idee of het naar mijn zin wordt, we zullen het wel zien.
Ik ga maar eens een beginnetje maken...

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ook altijd een deken in de auto liggen. De honden rijden alleen maar mee als ze naar de dierenarts moeten, dus daar wordt hij niet zo vaak voor gebruikt. Maar stel dat ik in de winter pech krijg of iemand in de kou of regen op de weg zie liggen die wel een warme deken gebruiken kan...
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je deken. Hij gaat vast mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu zo'n goedkoop fleece dekentje liggen, maar dat houd je niet echt warm. Ben zelf ook wel benieuwd naar hoe het gaat worden. Ik ben voor mezelf nogal kritisch en ben niet gauw tevreden over wat ik maak, maar ik zal het moeten doen met de garens die ik heb. We gaan het zien!
      Wat was je weer vroeg op vanmorgen! Ik hoop dat je een beetje tot rust kunt komen nu je even niet naar je werk gaat. Ik wens je het allerbeste!

      Verwijderen
  2. wat vuil is kan gewassen worden hoor!!! een hele donkere deken is saaiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, maar heel praktisch gezien is wassen nu best duur voor me (met muntjes op de camping). Heb een begin gemaakt, maar dat bevalt me niet. Zal er een foto van maken, en dan uithalen. Zit even in de lappenmand dus er komt nu toch niks van handwerken.

      Verwijderen