Volgers

maandag 30 juli 2018

deken haken: uitzoeken van de garens

Wat een heerlijk gevoel, gewoon alle werkjes die nog afgemaakt of aangepast moesten worden zijn af!
Na afloop van de Tour de France vallen we altijd wel even in een gat, geen race te bekijken, en 's avonds niet kijken naar de programma's waarin daarover wordt nagepraat.
Ik was vandaag de hele dag op mijn werk, superdruk, dus geen tijd gehad om iets te missen, maar dochter is vrij en wilde vanmiddag al even opzoeken hoe laat de uitzending begon...oh, wacht, die is er niet!
Ik heb gisteren lekker gestruind tussen de bolletjes, en heb een doos vol garens die ik wil gaan gebruiken in een te haken deken. Ik denk dat ik met deze garens een heel eind zal komen, maar ik heb ook nog wel wat bolletjes met dunner garen, dus als ik tekort kom, kan ik die er bij pakken en met dubbele draad verwerken.
Dit zocht ik bij elkaar:
En zoals jullie bovenaan al konden zien, heb ik gelijk een beginnetje gemaakt, om even te zien of het gekozen patroontje wel leuk uitkomt.
Patroontje is goedgekeurd, dus ik kan lekker verder aan de slag.

Hm, nu ik het zo op de foto bekijk, twijfel ik een beetje, is dat nu wel zo praktisch, al die lichte kleurtjes gebruiken voor een deken die ik op de achterbank van de auto leg?
Ik heb nog wel donkere garens, maar die had ik juist aan de kant gelegd, omdat je daar het golfpatroontje nauwelijks in ziet. Of misschien toch erbij pakken en afwisselen met de lichte kleurtjes, dan zijn de golfjes natuurlijk wel weer herkenbaar.

Ik denk dat ik daar vanavond toch eerst nog maar eens goed over na denk, voordat ik verder ga.
Jullie nog een idee?

10 opmerkingen:

  1. Als er geen dieren op de achterbank van je auto zitten, dan zou ik de lichte kleuren gewoon gebruiken. Maar het zijn hier de hond en de katten die dekens zo vies maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik wilde letterlijk hetzelfde zeggen 😂😂😂

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Marlies, jij dus ook bedankt voor het meedenken!

      Verwijderen
    4. Nou zeg autocorrect op mijn mobiel maakt er een zooitje van, ik schreef toch echt MarlieN!

      Verwijderen
  2. Poes reist alleen mee in zo'n bak maar ze houdt helemaal niet van auto rijden dus dat is alleen maar naar de dierenarts op en neer. Honden hebben we helaas niet meer. Bedankt voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi motief en leuke kleuren, succes met nadenken ;)
    dat komt vast en zeker goed 👍🏻
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Wat hierboven op de foto staat is alweer uitgetrokken, dat was even een proefje om te zien hoe het golfpatroontje eruit komt te zien in de verschillende garens.

      Verwijderen
  4. Ach ik ben het wel gewend, ik luister naar Marlies, Marleen, Marloes, marietje en zelfs naar Truus. 😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meegaand typje ben je dus, maar ik vond het echt vervelend dat ik het pas na plaatsen zag.

      Verwijderen