Volgers

zondag 22 juli 2018

bordeauxrood vest

Ik liet jullie al eens een vest zien, wat ik had gebreid, maar waarvan de sluiting vreemd genoeg niet goed dicht bleef:
Zelfs als ik het gewoon plat neerlegde, trok de sluiting open.

Dat was dus weer zo'n klusje wat ik nog eens wilde aanpakken, en het belandde in mijn mand met WIP's die ik tijdens de Tour de France wilde gaan afmaken.
Het zou natuurlijk makkelijk zijn om het boord aan weerszijden breder te maken. Maar ja, dat was geen later aangezet boord, ik had het gelijk meegebreid, door hier in elke toer rechte steken te breien, ook aan de verkeerde kant, en de rest van het vest in tricotsteek te breien.
Hm, dat boord moest er dus eigenlijk aan blijven zitten. Nu kon ik daar wel steken opnemen en dan de boorden verbreden, maar dat leek mij niet zo'n mooi gezicht.
Dus probeerde ik dit maar eens uit:

Aan de buitenkant van het vest steken opnemen, op de rand tussen voorpand en boord. Eerst nam ik van elke toer 1 steek op, maar haaksteken zijn breder dan breisteken hoog zijn, dus dat ging bobbelen.
Toen 2 steken opnemen, 1 overslaan en dat herhalen, en dat kwam prima uit!
Gewoon vasten haken, heen en terug, en zo ontstond een nieuw boord.
Toen het boord me breed genoeg leek heb ik veiligheidsspelden bevestigd, daar waar er een opening moest komen voor de knopen.
Het was duidelijk een verbetering, maar ik moest ditzelfde aan de andere kant maken, anders zou het nog altijd blijven trekken.
Daar wilde ik vandaag mee verder gaan. Maar, ik moest toch nog even wachten, zodra ik het breiwerk op mijn schoot legde, gebeurde er dit:

Ze gaat liggen en valt ook bijna gelijk in slaap. Dan kan ik het niet over mijn hart verdragen om haar van mijn schoot te zetten. Relax, ik heb een vrije dag! Hopelijk jullie ook!

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag, met die zon zit het wel goed, ik zag op buienradar dat de komende 14 dagen een temperatuur boven de 30 graden wordt verwacht!
Ongekend! Ik vind het heerlijk, veel soepeler lijf en veel minder pijn, en ik verdraag de warmte ook heel goed, dus voor mij mag dit nog weken lang zo doorgaan. Voor iedereen die het niet zo fijn vindt:
bedenk je dat dit sinds 1976 niet meer is voorgekomen, voor je het weet is het over en dalen de temperaturen weer naar voor jou aangename waardes!

8 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar he, poes is de baas.

    Veertien dagen?
    Voor mij zeer onaangenaam.
    Zeker nu ik nog zoveel dozen op de bovenverdieping uit moet pakken.
    Ik fuctioneer het beste rond de 20°
    Boven de dertig krijg ik nauwelijks lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vervelend als je het benauwd hebt. Mijn longen zijn niet de beste, maar hier in Drenthe heb ik het niet benauwd (als ik in Zuid-Holland ben gaat het zeker mis bij dit weer).
      Sterkte gewenst, en joh, die dozen uitpakken, dat kan ook wel een paar weken later, toch?

      Verwijderen
  2. Ik vind die warmte ook zo fijn! Ik kan er dan ook heel erg goed tegen.
    En dat vest komt nog wel, daar is het nu toch geen weer voor. En de avonden en nachten gaan ook warmer worden, dus dat wordt zonder vest buiten zitten, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heb je helemaal gelijk in. Maar ik ben niet iemand die stil zit (kan ik gewoon niet), dus kijken naar de Tour de France met mijn armen over elkaar, dat is niks voor mij. Toen poeslief van mijn schoot vertrok, heb ik mijn handwerk dus toch weer opgepakt. Het is inmiddels lekker opgeschoten.

      Verwijderen
  3. Ik kan er niet heel goed tegen, maar klagen helpt niet, want je kunt er toch niets aan veranderen. Dus voor jou en Mevrouw W: geniet ervan zolang het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja, dat valt mij wel op, dat heel veel mensen wél klagen. Dan denk ik bij mezelf wel eens: je hoort mij toch ook niet het hele jaar klagen? Want als de temperatuur onder de 25°C zakt, is voor mij de lol er wel weer af, mijn lijf wordt stram en de pijn is veel heftiger dan nu.

      Verwijderen
  4. Ik zie het al, dat gaat helemaal goed komen met je vest :)
    Groetjes en fijn dat je zo van de warmte geniet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inmiddels is 'ie af, en moet ik hem alleen nog even blocken. Met dit warme weer is dat zo gepiept.
      Ik zie dat jij ook weer een blog hebt geschreven, ga gauw bij je kijken!

      Verwijderen