Volgers

woensdag 18 juli 2018

Hunebed route

Vandaag reden we even over de N34 naar een kringloopwinkel. En daar zagen we zulke leuke borden langs de weg staan, daar moest ik gewoon een foto van maken. Maar ja, hoe krijg je zo'n bord op de foto, als je met 100 km/uur rijdt?!
Niet duidelijk dus.
Nou ja, dan maar even eentje van het www gehaald:
Route 66 maar dan net even anders, haha.

de foto die ik van het internet plukte is duidelijk gemaakt verderop langs de N34, waar het landschap heel anders is als bij ons, met elektriciteitsmasten en vlak grasland, maar goed, die weg loopt door heel Drenthe.

2 opmerkingen:

  1. hahah ja een leuk bordje!!!
    heb ook vaak hunebedden bezocht en me afgevraagd wat het zo belangrijk maakte dat onze voorouders zo moeilijk sleepten zonder hulpmiddelen met deze enorme stenen.
    dat doe je niet voor elk graf of zo... en het rare is ze zijn overal op de hele wereld te vinden..zelfs in gambia waar mijn man woont heb je ze en in senegal en engeland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor een deel had het te maken met de stand van de zon, zoals van Stonehenge in Engeland werd gedacht, maar laatst zag ik een documentaire dat men er nu achter is dat het daar helemaal niet mee te maken had. Tja, waarom bouwden ze hunebedden en piramides? En hoe knap is het dat ze dat konden, zo perfect, zonder de techniek van tegenwoordig?!

      Verwijderen