Volgers

maandag 23 juli 2018

en weer een projectje af

Gisteren maakte ik een nieuwe sluiting aan mijn bordeauxrode wollen vest.
Geen idee wat er is gebeurd, heb ik deze keer weer eens aan mijn dochter gevraagd om een "draagfoto" te maken, wordt 'ie ienie-mienie!
Het vest moet nog geblockt worden, maar ik wilde het jullie alvast even laten zien.

Ik haakte aan allebei de voorkanten een breed boord, en nu ziet de sluiting er uit zoals dat hoort.


Draadjes wegwerken, en net klaar toen de Tour de France etappe bijna was afgelopen.

Weer een WIP minder!

Het volgende project wat ik nog ga afmaken is dit:
Een heerlijk zachte en warme trui, gebreid van Drops Alpaca (de effen kleuren) en een halve bol  Katia Ole Socks Duetto.
Hier zien jullie de "goede" kant.
De trui is al lang af, maar ik ben er nooit aan toegekomen om al die draadjes weg te werken.
Hoogste tijd om dat klusje te klaren.
Maar niet meer vandaag, ik moet vanmiddag en vanavond werken. 
En het zou ook een beetje vals spelen zijn, vandaag is een rustdag in de Tour de France, dus is het niet de bedoeling dat je bezig bent met werkjes die mee doen voor het "klassement".


10 opmerkingen:

  1. Mooi geworden je vest :)
    Werkse, ik mag morgen weer :)
    Fijne dag en avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik zou vandaag vrij zijn, maar werd opverwachts opgeroepen. Alleen maar voor een ochtendje. Vrijdag of zaterdag kan ik dan die uurtjes eerder naar huis, fijn, want dan schijnt het 35 graden of meer te worden, en bij ons in de winkel is het nu al 32 graden.

      Verwijderen
  2. Ze zijn beiden erg mooi geworden. Mooie kleurcombinaties van die trui, daar hou ik wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht de Drops garens alweer 7 jaar geleden op de Handwerkbeurs. Wilde er heel graag eens mee werken, en de kleurtjes waren makkelijk uitgezocht, echt "mijn" kleuren. De Katia had ik nog een halve bol van liggen, en combineerde exact bij de Drops kleuren, dus besloot ik die erbij te gebruiken. Zelfde looplengte e.d. dus dat kon goed. De trui is heerlijk warm en superzacht, die zal ik deze winter met veel plezier gaan dragen.

      Verwijderen
  3. Wat een verschil in die sluiting zeg... je hebt het supergoed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het zo storend! Dit vest heb ik volgens een patroon gebreid, dat bevalt me zelden, juist door dit soort rare dingetjes. Als ik het vest plat neerlegde zat die sluiting al zo raar, terwijl het qua aantal steken absoluut niet zou moeten gebeuren. Ben zelf ook erg tevreden over de nieuwe sluiting, nu kan ik het vest met veel plezier gaan dragen.

      Verwijderen
  4. Haha! Als je die trui al de hele tijd draagt zonder de draadje in te stoppen - waarom nu toch nog doen? Ik zou het laten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar, ik droeg hem dus niet! Hij lag in de kast te wachten op het wegstoppen van die draadjes, nu kan ik hem eindelijk gaan dragen!

      Verwijderen
  5. de sluiting ziet er prachtig uit nu!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel, vond het zo jammer dat die heerlijk zittende vest maar in de kast hing, maar ik wilde eerst even goed bedenken hoe ik het zou oplossen, juist omdat dit niet een boord was wat ik er even vanaf kon halen, en dan een nieuw boord eraan breien. Ben er erg blij mee.

      Verwijderen