Volgers

zaterdag 2 juni 2018

vliegengordijn

Er is niet veel te melden. Ik werk best veel uren, en mijn vrije tijd wordt besteed aan huishouden en tuin, juridische kwesties en (gelukkig ook nog) een beetje handwerken.
En dat handwerken bestaat dan simpelweg aan het punniken van slingers voor het vliegengordijn.

De restjes die ik eerst liet zien, en wilde gebruiken voor een kussentje, zijn natuurlijk al lang op.
Aanvankelijk had ik alleen wat kleinere restjes gepakt, maar al gauw moest ik dus op zoek naar grotere restjes.
Ik had wat garens die op z'n zachts gezegd niet glad zijn. In een terra-kleur, in blauw en in geel.
De garens zaten in zakken restanten die ik ooit van iemand kreeg. Het gele garen was zelfs nog voorzien van de bandjes. Het is Phildar Phil Boule.
Grappig garen, maar wat je ermee moet doen?! Nou, lekker door het punnik-machientje halen, zodat ze onderdeel kunnen worden van het vliegengordijn.

Vanavond lekker op de bank, filmpje kijken en ondertussen draait het machientje slingers.
Het schiet al best op, maar goed ook, want de weersverwachting is dat het halverwege de week alweer 25 graden is, en dan is het toch heerlijk als je de deur kunt open zetten, zonder dat je vervolgens wordt lek gestoken door de muggen?! Nu heb ik echt enorm veel muggenbulten, echt vervelend!

4 opmerkingen:

  1. Dat geel zal leuk staan bij de kleuren die je al hebt :)
    Hier gelukkig nog geen muggen, afkloppen ;)
    Wel heel veel slakken in de tuin :(
    Groetjes en een fijne zondag, leuk dat je meedoet met mijn give-away
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is er overal wat, want ik verbaas me er juist over hoe weinig slakken we dit jaar in de tuin hebben!
      Ja, zo'n leuke give-away die je hebt, daar doe ik graag aan mee. Zou het zo leuk vinden als ik een cadeautje voor mijn dochter zou winnen!
      Jij ook een hele fijne zondag!

      Verwijderen
  2. verlden jaar hier ook heel veel slakken.. nu minder.. jij ook dus.. en ik maar denken dat het komt doordat ik de kippen los heb laten lopen en die zijn dol op slakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat kan het zeker ook zijn bij jou hoor, wij hadden vroeger een haantje in de tuin lopen, die heel wat beestjes in de tuin opvrat.

      Verwijderen