Volgers

zaterdag 30 juni 2018

Starflower Mandala 2

Nou, ik ben eruit hoor!
De Starflower Mandala die ik eerder deze week haakte, werd niet mooi glad.
Alles zitten natellen, maar ik kon nergens een fout ontdekken.
Terwijl het toch duidelijk was dat ik tijdens het haken in de fout moest zijn gegaan.
Dus uitgehaald en op zoek naar een ander patroon.
Maar ik zag niets leuks. Of eigenlijk, niets wat ik leuker vond dat de Starflower Mandala.
Het is een mooi opengewerkt patroon, en ik vond het met dit vrolijke garen er erg leuk uit zien.
Dus me er nog maar eens in verdiept, waardoor het niet werd zoals op de foto's.
Wat blijkt?
Ik heb domweg Engelse en Amerikaanse haaktermen door elkaar zitten halen!
En dat maakt nogal een verschil.
Want als er staat "dc" dan staat dat natuurlijk voor double crochet. In een Engels patroon betekent dat een vaste, maar in het Amerikaans staat dc voor stokje.
Domdomdom, maar niet getreurd, gewoon opnieuw begonnen.

Om te voorkomen dat ik weer de fout in zou gaan, heb ik een briefje geschreven, wat ik naast me had liggen.
Steeds even kijken of ik de juiste steek haakte.
En toen ging het goed!


6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. De kleuren laten zich lastig vangen op de foto, zal morgen eens proberen in de schaduw foto's te maken.

      Verwijderen
  2. Gelukkig dat je de fout vond want ik vind het ook een heel mooi patroon! Succes nu. Het komt helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een mooi patroon, vanavond weer lekker zitten haken, ben al een heel eind op weg.

      Verwijderen
  3. fijn dat je je fout vond!!! het wordt inderdaad een heel mooie mandala!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, suf hoor, om zo'n fout te maken. Was er waarschijnlijk niet helemaal bij met mijn gedachten.

      Verwijderen