Volgers

woensdag 20 juni 2018

haken

Vandaag weer een update van de shawl/omslagdoek.
Ik ben begonnen vanuit een punt en heb die aan 1 kant steeds breder laten worden, terwijl de andere kant recht door loopt.
Op de foto misschien niet zo goed te zien, maar ik wisselde de smalle banen af in 2 kleuren, 2 keer wit en dan 1 keer beige (waar ook de beginpunt mee gehaakt werd).
Nu ga ik de bocht om (de punt die je op de 1e foto rechts onderin ziet, daar ga ik de bocht om, op de foto naar boven dus).

Nog steeds gewoon uit mijn hoofd, ik heb een ideetje wat ik wil uitproberen Hopelijk wordt het zoals ik heb bedacht, maar als het niet zo wordt, of het blijkt gewoon een dom idee te zijn, haal ik het gewoon weer uit, en maak ik iets anders van het garen. Zo heb ik dubbel plezier van het garen (niet dat ik nu hoop dat dit haakwerk niet wordt zoals gewenst hoor!)

5 opmerkingen:

  1. Oh, je bent wel een doorzetter hoor...
    Toch blijft het garen een drukke uitstraling geven. Ik heb ook zo'n soort bol liggen in rozetinten. Echt een vergissing zo'n kort verloopgaren. Maar ik volg je pogingen en ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik krijg de laatste tijd hier veel reacties met "je bent een doorzetter", soms gaat het over zoiets eenvoudigs als een handwerk, soms over zoiets ingewikkelds als de echtscheiding. Het garen is en blijft druk, maar met die strepen en deze haaksteek wordt het toch wat rustiger.
      En ik ben zelf ook benieuwd!

      Verwijderen
  2. Ik vind het wel mooi dat "drukke" garen. Je lost het mooi op met die strepen er tussen. Dat breekt het patroon toch wel. Knap hoor dat je zo zonder patroon haakt. Komt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, we zullen wel zien hoe het wordt, en of ik dan tevreden ben, of het gewoon weer uittrek. Heb al wel ontdekt dat het leuk staat op een blauw t-shirt dat ik heb.

      Verwijderen
  3. Gracias por tu paso significa mucho ya que un personage que me hace la vida imposible diciendo que le copio poemas y muchos seguidores se han ido
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen