Volgers

zondag 10 juni 2018

het vliegengordijn


De afgelopen week heb ik niets verteld op handwerkgebied.
Tja, ik had niet zoveel te melden.
Het zou wel erg saai zijn geworden, als ik jullie elke dag had laten zien welke gepunnikte slingers ik de voorafgaande avond had gemaakt.
Ik moet nog een paar gele slingers maken, dan is het vliegengordijn klaar.

Ik had een roede opgehangen, en elke dag hing ik de slingers eraan die ik klaar had. Zo kon ik goed zien hoeveel slingers er nog nodig waren.
Vandaag heb ik onder aan elke slinger een knoop vastgezet, die er voor zorgt dat de slingers strak naar beneden blijven hangen en niet kunnen opwaaien door de wind.

Maar ja, hoe zet ik dat nu op de foto?!
Het is een regenboog geworden. Heel vrolijk én heel praktisch, want alle vliegende beestjes blijven buiten!
Tja, de deur draait naar buiten open, en het gordijn hangt dus binnen. Tegen het licht in een foto nemen laat niet goed zien welke kleuren er allemaal in het gordijn zijn verwerkt.

Ik zal later deze week eens zien hoe ik betere foto's kan maken, maar helaas is het deze foto waar jullie het nu even mee moeten doen.

7 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook ooit gedaan, op precies dezelfde manier met die roede, alleen had ik als slierten een ketting gehaakt met driedubbele draad. Inderdaad moeilijk om een goeie foto te maken! Maar wat ik kan zien, ziet er goed uit hoor Anja! Nu hebben we een gordijntje hangen, want mijn slingers hingen aan de buitenkant en waren afgeschoten door de zon en vies van de regen. De slingers geraakten ook in de knoop na een tijdje. Maar ik heb al een hele tijd zin om er opnieuw eentje te maken. Wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet heb ik je nu op een idee gebracht, om een nieuw vliegengordijn te gaan maken. Onze deur draait naar buiten open, dus hangt het gordijn binnen, maar ook als het aan de buitenkant zou moeten hangen, zou het niet zo snel verbleken door de zon, omdat ons dak nog een stuk doorloopt over het terras. Het kan zeker niet nat worden door de regen, dus ik hoop dat het wel even mee zal gaan (misschien zelfs in een volgend huis?)

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat het een heel leuk en fleurig gezicht is. En helemaal hot bij een echte handwerkster!
    Vliegen de vliegen er niet tussendoor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de vliegen blijven netjes buiten. Ze hangen vrij dicht bij elkaar, in ieder geval dicht genoeg om alle vliegende beestjes buiten te houden. En het is een heel fleurig gezicht! Echt passend bij een vakantiehuisje!

      Verwijderen
  3. Houd het muggen ook buiten?
    Ik zoek iets voor een smal raampje, waar mijn katten door naar buiten kunnen, maar de muggen niet naar binnen.
    Kom in waterrijk dus mugrijk gebied te wonen en heb in huis overal vaste horren, maar daar kunnen mijn dametjes dus niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons werkt het boven verwachting goed! Onze poes loopt er gemakkelijk door naar buiten, maar doordat de slierten aan de onderkant verzwaard zijn met een knoop, vallen ze direct weer terug op hun plek, en blijven alle vliegende beestjes lekker buiten in de tuin.

      Verwijderen
    2. Ga ik dat tzt ook proberen.

      Verwijderen