Volgers

zaterdag 16 juni 2018

lelijk garen verwerken

 Herkennen jullie deze sokken nog?
 Nee, geen sokken, het werden kniekousen. Simpelweg omdat ik het resultaat zo lelijk vond, dat ik besloot er zoveel mogelijk van op te breien aan een paar bed-kousen.
Op de bol zag het er misschien nog wel aardig uit (alhoewel ik me er nog steeds over verbaas dat ik er 2 bollen van kocht!).
Ik wilde het garen van dit merk eens een keer uitproberen, maar met 1 bol van 100 gram had ik al heel wat overgehouden (mijn sokken wegen meestal zo'n 70 gram per paar).

Ik had dus heel veel grammetjes over, in dit geval 124 gram! En om er nu nog een paar kousen van te breien, nee, daar had ik geen zin in.
Dus besloot ik om er wat ander sokkengaren bij te zoeken uit mijn sokkenwolletjes, en er een shawl van te gaan haken.
Ik ben gewoonweg begonnen. Geen patroon, gewoon iets wat ik vaak tegenkom op blogs en Ravelry: beginnen met een punt en dan aan 1 kant meerderen, eerst 1 steek per 2 naalden, daarna elke naald.

Eens zien of het naar mijn zin wordt, in ieder geval ziet het garen er, op deze manier gehaakt, een stuk leuker uit dan in de gebreide sokken!
Maar nu eerst naar mijn werk, fijn weekend iedereen!

6 opmerkingen:

  1. Toch vind ik het wel mooi garen.
    Het leent zich alleen niet zo voor het blokpatroon van de kousen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, nu ik het aan het haken ben ziet het er ook leuker uit.

      Verwijderen
  2. ben juist dol op verloopgaren.. dan hoef je alleen maar echt te breien!!! heerlijk bij een film!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je wel gelijk in, maar dit is niet echt verloopgaren, het verloopt niet van de ene in de andere kleur, het zijn allemaal kleine stukjes wit, bruin of blauw die abrupt van kleur wisselen. En breien doe ik altijd "blind" dus ik kijk nauwelijks naar het breiwerk, maar kijk ondertussen lekker naar een film of zo.

      Verwijderen
  3. Voilà nu heb ik jouw blog ook ontdekt (ik denk opnieuw, ben niet zeker, maar als je niet meteen volgt ben je ze ook zo weer kwijt dus bij deze volger geworden!). Hemel, wat een zin!Kan je me nog volgen? :-) Ik heb hier diagonaal even een heel eind terug gelezen. Even dacht ik: "Oh leuk, zij heeft er ook voor gekozen om klein te gaan wonen zoals onze jongste met echtgenoot en minimeneerke, maar het is bij jou uit noodzaak." Wat een ellende die echtscheiding. Ik hoop voor jou (en je fantastische dochter... want wat is ze lief voor jou) dat er snel wat spoed in de zaak komt. Dat jullie de 5 honden niet meer mogen zien! Mijn hart breekt... hoe slecht kan een mens zijn om jullie dat te ontzeggen. Maar naast die ellende ontdek ik hier iemand met fantastisch veel moed en doorzetting, iemand die het leven mooi vindt en geniet van de vele kleine dingen. Iemand die potdorie fantastisch snel kan handwerken. Bij dat punniken aan sneltempo kon ik even helemaal niet volgen tot ik dan las dat je zo een machientje had. Ik zag jou met een pennetje die lusjes één voor één over de haakjes halen. Niet dus. Voor al die kousen : opperste bewondering. Ik kan het niet, ik ben een knoeier. Blijkbaar volgen we toch wel een heleboel zelfde blogs als ik hiernaast zo kijk. Zelfde interesses en ... allebei een herfsttype! Toch wel wat overeenkomsten ook. Oh ja, ik ben pokkejaloers op die oranje broek! Fijne zondagavond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi, wat leuk dat je me ontdekt hebt! Zoals ik al schreef lees ik al een tijd bij je mee. Weet niet eens of ik een volger bij je ben, ik lees gewoon de blogs die ik leuk vind. Tja, de honden, hoe slecht een mens kan zijn? Nou, iemand met NPS kan dat (NPS=narcistisch persoonlijkheids stoornis), en ik denk ook dat alleen iemand met NPS dat zou kunnen. Ons hart breekt, tuurlijk, maar we weten dat hij goed voor ze zorgt, dat is een schrale troost. En dit gedrag is uiteraard niet uit de lucht komen vallen, dus ik wist dat dit zou gaan gebeuren. Mijn superlieve dochter verwachtte dat hij haar wel toegang tot de honden zou geven (en dat ik ze dan zou kunnen zien als ze met de honden ging wandelen of zoiets). Ik heb haar dus al heel lang steeds weer verteld dat dat niet zou gebeuren (helaas ken ik hem beter dan wie dan ook, ook beter dan dat zij hem kent). Dank je voor je lieve woorden! We zijn bijna 27 jaar getrouwd, en ik heb vanaf onze trouwdag met dit gedrag te maken gehad, steeds een beetje erger. De persoon die ik kende vóór onze trouwdag bestond helaas niet meer. Waarom ik zo lang bleef? Ik hield van hem en ik ben inderdaad een doorzetter (misschien iets te veel in dit geval?).
      Grappig hè, die overeenkomsten, en een herfsttype hoort toch gewoonweg een oranje broek te hebben, haha.
      Jij ook een fijne avond nog! Ben dochterlief vandaag in de watten aan het leggen, ze was wat grieperig.

      Verwijderen