Volgers

zaterdag 9 juni 2018

shopping spree

Dochterlief en ik gingen vandaag op "shopping spree" in Zwolle.
Toen ik 3 maanden geleden voor de laatste keer in ons huis in Zuid-Holland was, wist ik nog niet dat dat echt de laatste keer in lange tijd zou worden. Zoals ik al eerder vertelde, hebben wij in ons huisje hier in Drenthe niet de ruimte om zowel zomer- als winterkleding kwijt te kunnen. Niet dat ik nu zo'n ontzettende garderobe heb, maar we kunnen nu eenmaal weinig kwijt.
Ik heb het hele jaar wel wat t-shirts hier, in de winter draag ik die namelijk ook, onder een trui.
Maar dunnere broeken, en blouse of zomerjack heb ik allemaal niet hier. Ook geen zomer schoenen.
Alleen een paar winterlaarzen, mijn wandelschoenen en een stel snowboots. En dan natuurlijk nog mijn werkschoenen (met stalen neuzen, niet echt zomers charmant zeg maar).
Toen wij na dat laatste bezoek in de auto stapten, deelde mijn man ons mee dat dit de laatste keer was dat hij ons had binnen gelaten. En alhoewel we het op dat moment nog niet echt geloofden, is het wel de waarheid.

Ik heb hier dus geen zomerse kleding, en al helemaal geen nette blouse of iets dergelijks.
Over 2½ week is de eerste rechtszitting. En daar kan ik toch moeilijk in winterkleding of in mijn trainingspak verschijnen. Dus moest er geshopt worden.
We besloten naar Zwolle te gaan. Een leuke stad, mijn dochter studeert daar en weet inmiddels aardig de weg naar leuke winkeltjes.
Maar het viel nog helemaal niet mee om iets naar mijn zin te vinden.
Ik wilde graag een nette broek en blouse vinden, maar het was al halverwege de middag voor we eindelijk het eerste kledingstuk vonden wat we leuk vonden om te zien én dat beschikbaar was in mijn maat én dat ook leuk stond. Ik had al wel het één en ander gepast maar dat waren steeds modellen waarvan wij beiden vonden dat die mij niet goed stonden.
Wat is het toch lastig om goede foto's te laten zien. Ik heb hier in huis geen deur waar ik het kledingstuk met hanger aan kan hangen. Ja, de deur naar wc/douche maar dat is nu net in de donkerste hoek van het huisje, dus daar zie je niet veel op.
Dan maar buiten op de foto gezet.
Ik kocht uiteindelijk 3 broeken, in mosgroen (dus niet beige zoals het op de foto's lijkt), lichtgroen (ja, die middelste is niet ecru maar groen) en oranje. Oeps, een oranje broek, behoorlijk buiten mijn comfortzone, maar......een kleur die zeer nadrukkelijk voorkomt op mijn kleurenkaart.
Daar heb ik jullie al wel eens over verteld volgens mij. Ik heb toen ik 50 werd een heel leuk verjaardagscadeau gekregen: een kleuradvies. En daar werd mijn kleurenkeuze bevestigd, maar ook uitgebreid. Ik koos uit mijn kleurenpalet de zachtere, minder opvallende tinten, niet de uitgesproken zoals oranje. Ik ben een herfsttype, de herfstkleuren staan mij het beste.
 Nou vooruit, nog 2 foto's met de 3 broeken en 2 blouses bij elkaar. Grappig genoeg was die oranje broek niet eens gepland. Ik had de middelste broek uitgekozen, om onder de donkerblauwe blouse te dragen. Toen ik die broek wilde afrekenen, werd ik erop gewezen dat een 2e broek uit deze serie voor half geld kon worden gekocht. De broek zat ontzettend lekker, en dat deed me besluiten dat ik 50 euro acceptabel vond als prijs. Maar 2 broeken (die heel erg lekker zitten en van een goede kwaliteit zijn) voor 75 euro vond ik een goede optie. Eenmaal opnieuw bij de kassa kreeg ik ook nog eens 5 euro korting als nieuwe klant. Kijk, dat maakt het leuk! Ik had al de mosgroene broek gekocht voor 10 euro, dus al met al kocht ik 3 broeken voor 80 euro.
Voor 19 euro kocht ik de 2 blouses, en ik kocht ook nog een stel veterschoenen, verbazingwekkend genoeg voor slechts 11 euro:
Totaal: 110 euro. Oeph, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel geld uitgaf aan kleding voor mij zelf, maar ik ben er heel erg blij mee, en de 3 broeken combineren ook met shirtjes en truien die ik al heb.

Tot slot kocht ik nog 1 ding: een ring. Ik draag al lange tijd niet meer mijn trouwring, en het is en blijft een kaal gevoel. Daarom wilde ik graag een ring, maar ik heb nu gewoon niet het geld om een ring van echt goud te kopen. Dus kocht ik een leuke, eenvoudige ring, goudkleurig met een zirkonia. Hoe lang de ring mooi blijft, geen idee, maar voor € 4,95 wilde ik de gok wel aan:
We beëindigden de dag met een lekkere maaltijd op een terras, het was heerlijk weer en heel gezellig!




7 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je dat kaal vond, zonder ring. Wijs besluit om dat ringetje te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zijn zo van die dingetjes die op zich helemaal niet belangrijk zijn, maar waar je dan toch ook tegenaan loopt. Dit was toevallig een model wat ik ooit al eens had uitgekozen in echt goud (maar nooit gekocht had).

      Verwijderen
  2. Wat ben je goed geslaagd! Heerlijk om eens een dagje zo in Zwolle te zijn. Ik ben gek op Zwolle. Mijn kinderen zitten daar op school en ik had wel er willen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het ook een leuke stad. Gezellig, vriendelijk, en heel veel winkels bij elkaar, dus praktisch als je op zoek moet naar een aantal kledingstukken.

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent, leuke broeken en de blouses lijken me ook handig, kun je ook altijd nog combineren met een blazer of vest :)
    Oranje, lekker vrolijk en mooi te combineren met meer kleuren als je verwacht.
    Een geslaagde shopdag :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, wat triest dat je niet eens meer bij je eigen kleding kan!
    Hopelijk is het hele gedoe toch snel voorbij hoor..
    Maar je bent wel goed geslaagd hoor, en ook al vindt je 't veel geld, het is echt niet duur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is inderdaad triest. Al 3 maanden niet meer in mijn eigen huis binnen kunnen, en dus ook al 3 maanden onze 5 honden niet gezien. We proberen ons erop voor te bereiden dat we ze nooit meer zullen zien. Maar dat is moeilijk hoor.
      Je hebt gelijk, het is helemaal niet duur, maar ja, ik weet niet wat me de komende maanden nog te wachten staat, dus ik geef liever zo min mogelijk uit, om een potje achter de hand te hebben.
      Over 2 weken is het kort geding over het uit de woning laten zetten van mijn man, het is afwachten hoe dat afloopt. En zelfs als die uitspraak er ligt, is het afwachten wat er dan echt gebeurt. Het is een kwestie van een heel lange adem hebben, heel verdrietig, als je zoveel van iemand hebt gehouden en het moet zo eindigen.

      Verwijderen